DINAMIČEN BREZ MILOSTI. BREZKOMPROMISNO UČINKOVIT.

BMW EfficientDynamics v BMW serije 2 Coupé.

Novi BMW serije 2 Coupé je nenasiten: več moči, več športnosti, več navdušenja. Hkrati ceni superlative, ko gre za manj: manjša poraba in nižje emisije. Bodisi način ECO PRO, regeneracija zavorne energije bodisi funkcija Auto Start Stop, kupe zna mojstrsko uporabiti inteligentne ukrepe BMW EfficientDynamics. Tudi postava BMW serije 2 Coupé je po zaslugi njegove aerodinamične oblike kot izklesana.

NAČIN ECO PRO.

Način ECO PRO omogoča, glede na individualni slog vožnje, zmanjšanje porabe goriva do 20 odstotkov, kot kažejo rezultati interne študije BMW o porabi goriva. Nadaljnji varčevalni potencial nudijo funkcije jadranja (samo z menjalnikom Steptronic), asistenta za predvidevanje poti in ECO PRO Route (samo z navigacijskim sistemom Professional).
Funkcija jadranja loči pogonski sklop od motorja in vozilo se premika brez pogona oz. „jadra“, ko voznik v hitrostnem območju med 50 in 160 km/h odvzame plin, ne zavira in asistent za predvidevanje poti ne predvidi nobene prilagoditve hitrosti.
Asistent za predvidevanje poti s pomočjo navigacijskega sistema prepozna ovinke, začetke krajev, krožni promet, križišča, omejitve hitrosti in avtocestne izvoze znotraj poteka poti in tako daljnovidno posreduje nasvete za predčasen odvzem plina.
ECO PRO Route kaže, glede na prometne razmere, slog vožnje in stanje na cesti, najučinkovitejšo pot. Skupni računalnik kaže, koliko odstotkov goriva se lahko prihrani preko izbire ECO PRO Route.

AERODINAMIKA.

Oblika vozila se dosledno podreja filozofiji BMW EfficientDynamics. Njegova aerodinamična silhueta prispeva k ugodnejši aerodinamiki. Podaljšan sprednji odbijač z odprtinami za zrak kot vidna oblikovna značilnost uteleša filozofijo BMW EfficientDynamics. Integriran Air Curtain usmeri protiveter preko dveh navpičnih odprtin vzdolž zunanjega dela okrovov sprednjih koles. Pospešen zračni tok ustvari tako imenovano „zaveso“ na zunanji strani koles. Ta inovativna ukrepa zmanjšata zračne turbulence in zračni upor, kar pomeni, da se občutno zmanjša tudi poraba goriva. Ploska obloga spodnje strani vozila z varovalno pločevino motornega prostora in zadnje preme je naslednja podrobnost, ki omogoča intenzivno izboljšanje aerodinamike. Novi opažni elementi ne pomenijo velike koristi z vidika aerodinamike le na prvi pogled: kot praktično dodano vrednost dodatno nudijo izboljšano akustično izolacijo in večjo korozijsko zaščito.

FUNKCIJA AUTO START STOP.

Funkcija Auto Start Stop skrbi za to, da se gorivo porablja le takrat, ko se vozilo vozi. Pri postankih, npr. pred semaforjem ali v počasi premikajočem se prometu, funkcija Auto Start Stop izkoristi svoj varčevalni potencial in enostavno izklopi motor, takoj ko je vozilo v prostem teku in ko voznik sprosti pedal za sklopko (ročni menjalnik) oz. ko vozilo zavira do popolnega mirovanja (menjalnik Steptronic).
Prikaz v informacijskem zaslonu kaže, kdaj je funkcija aktivna. Ko voznik pritisne na sklopko (ročni menjalnik) oz. umakne nogo z zavornega pedala (menjalnik Steptronic), se motor ponovno takoj in samodejno zažene.
Vozno udobje in varnost ne sklepata nobenih kompromisov, saj se funkcija ne izvaja, če motor ni dosegel optimalne delovne temperature, če klima v notranjosti ni v želenem temperaturnem območju, če je stanje napolnjenosti akumulatorja prešibko ali če se premika volan. Osrednja krmilna enota zažene motor po potrebi tudi med postankom. Npr., če se vozilo začne premikati ali pri zarošenem vetrobranskem steklu. Po želji se lahko funkcija Auto Start Stop s pritiskom tipke kadar koli deaktivira.

REGENERACIJA ZAVORNE ENERGIJE.

Vsako zaviranje sprošča kinetično energijo, ki je v vozilih dolgo časa ostajala neizkoriščena. Regeneracija zavorne energije izrablja ta doslej neizkoriščeni potencial in proizvaja električni tok iz sproščene potisne energije, ki nastane, ko voznik odvzame plin ali zavira. S tem se polni akumulator. Po zaslugi tega inteligentnega sistema za upravljanje energije, neprekinjeno obratovanje alternatorja ni več potrebno in generator se razbremeni. Rezultat: manjša poraba goriva in večja moč – povsem v duhu BMW EfficientDynamics.

8-STOPENJSKI MENJALNIK STEPTRONIC.

8-stopenjski menjalnik Steptronic določa merila v dinamiki in učinkovitosti ter je osrednji del ukrepov BMW EfficientDynamics. Posebej precizno stopnjevanje prestav omogoča optimalen razvoj moči pri vseh hitrostih. To občutno zmanjša porabo goriva, medtem ko je hkrati na voljo še več športnosti in dinamike. Zlasti pri velikih hitrostih se preko dodatnih prestav zmanjša število vrtljajev in s tem tudi poraba ter hrup motorja.
Svoj delež prispeva tudi sklopka pretvornika vrtilnega momenta – čeprav se preklopi v ročni način prestavljanja. Kombinacija neznatnih skokov vrtilne frekvence in precizne uglasitve menjalnika doseže posebej visoko udobje prestavljanja in občutno zmanjšan hrup.
Dodaten plus pri dinamiki je zdaj po zaslugi 8-stopenjskega menjalnika Steptronic iz BMW EfficientDynamics, preko stikala za uravnavanje vozne dinamike na voljo tudi z novim daljnovidnim pogonom. V načinu Sport povezava navigacijskih podatkov (pogoj je navigacijski sistem) in krmiljenja menjalnika, glede na potek poti, skrbi za še bolj športno-spontano odzivanje. Način Comfort nudi k udobju usmerjen program z manj prestavljanja.

PRIKAZOVALNIK IZBIRE PRESTAVE.

Preko pravočasnega in optimalnega prestavljanja se lahko predvsem v mestnem in medmestnem prometu privarčuje veliko goriva. Optimalno prestavljanje za zmanjšanje porabe – elektronika motorja izračuna, glede na vozne razmere in število vrtljajev motorja, trenutno najučinkovitejšo prestavo in osvetljen puščični simbol v informacijskem zaslonu kaže, kdaj bi bilo lahko vozilo v višji ali nižji prestavi varčnejše na poti. Pri tem se prepoznajo okoliščine močnega pospeševanja, tako da se priporočilo za prestavljanje ustrezno prikaže šele pri višjem številu vrtljajev. Tudi pri menjalnikih Steptronic voznik v ročnem režimu prestavljanja prejme ustrezna priporočila za prestavljanje. Primerjalni testi so pokazali, da se vozila s prikazovalnikom izbire prestave vozijo z okoli štirimi odstotki manjšo porabo.