ZMANJŠATI PORABO. Z UŽITKOM.

BMW EfficientDynamics v BMW serije 4 Coupé.

BMW serije 4 Coupé razpolaga z obsežnim paketom ukrepov in tehnologij iz BMW EfficientDynamics – za več užitka v vožnji pri nižjih emisijah.

AERODINAMIKA.

Oblika vozila se dosledno podreja filozofiji BMW EfficientDynamics. Zlasti aerodinamično izpopolnjen sprednji podaljšan odbijač z odprtinami za zrak in spodnja stran vozila navdušujeta z inovativnimi novostmi za zmanjšanje zračnega upora in porabe goriva.
Podaljšan sprednji odbijač z odprtinami za zrak kot vidna oblikovna značilnost uteleša filozofijo BMW EfficientDynamics. Integriran Air Curtain usmeri protiveter preko dveh navpičnih odprtin vzdolž zunanjega dela okrovov sprednjih koles. Pospešen zračni tok ustvari tako imenovano „zaveso“ na zunanji strani koles. Tukaj nastopi Air Breather, ki usmeri zračni tok na sprednja kolesa. Ta inovativna ukrepa zmanjšata zračne turbulence in zračni upor, kar pomeni, da se občutno zmanjša tudi poraba goriva.
Ploska obloga spodnje strani vozila z varovalno pločevino motornega prostora je naslednja podrobnost, ki omogoča intenzivno izboljšanje aerodinamike. Novi opažni elementi ne pomenijo velike koristi z vidika aerodinamike le na prvi pogled: v okviru praktične dodane vrednosti nudijo izboljšano akustično izolacijo in večjo korozijsko zaščito.

NAČIN ECO PRO.

Ko se izbere način ECO PRO, se vse usmeri na maksimalno učinkovitost in omogoči, glede na individualen slog vožnje, zmanjšanje porabe goriva do 20 odstotkov, kot kažejo rezultati interne študije BMW o porabi goriva. Nadaljnjih pet odstotkov varčevalnega potenciala omogočajo dodatne funkcije jadranja (samo z menjalnikom Steptronic), asistenta za predvidevanje poti in ECO PRO Route (oba samo z navigacijskim sistemom Professional). Izpopolnijo se pedal za plin, karakteristični diagram menjalnika in točke vklopa prestav, hkrati pa se inteligentno prilagodi strategija sistema ogrevanja/klime. Nadzorni prikazovalnik vam kaže, kateri ukrepi BMW EfficientDynamics trenutno zmanjšujejo porabo goriva. Zraven, glede na vozne razmere, prejmete nasvete ECO PRO za varčno vožnjo.
Naslednja lastnost načina ECO PRO je funkcija jadranja v kombinaciji z menjalnikom Steptronic: ko voznik v hitrostnem območju med 50 in 160 km/h odvzame plin in ne zavira, sistem loči pogonski sklop od motorja in vozilo se premika brez pogona oz. „jadra“.

  • Asistent za predvidevanje poti

    Posebej inovativen poudarek načina ECO PRO predstavlja asistent za predvidevanje poti v povezavi z navigacijskim sistemom Professional. Na podlagi podatkov navigacijskega sistema prepozna ovinke, začetke krajev, krožni promet, križišča, omejitve hitrosti in avtocestne izvoze znotraj poteka poti in vam lahko tako daljnovidno posreduje nasvete za predčasen odvzem plina. Asistent za predvidevanje poti učinkovito upravlja funkcijo jadranja.

  • ECO PRO Route

    K obsegom načina ECO PRO se šteje tudi ECO PRO Route, ki v kombinaciji z najnovejšo generacijo navigacijskega sistema Professional in na osnovi različnih parametrov, kot so individualen slog vožnje, aktualne prometne razmere in stanje na cestah, preračuna najučinkovitejšo pot. Skupni računalnik vam v obliki bonusnega dosega kaže, koliko kilometrov več se lahko prevozi z načinom ECO PRO.

MOTORJI BMW TWINPOWER TURBO.

Pri bencinskih motorjih združuje tehnologija BMW TwinPower Turbo turbopolnilnik TwinScroll z Valvetronic, dvojnim VANOS in neposrednim vbrizgavanjem bencina. Pri dizelskih motorjih se kombinirajo neposredno vbrizgavanje goriva preko skupnega voda in turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo turbinskih lopatic. Tako se pri bencinskih in dizelskih motorjih BMW TwinPower Turbo občutno zmanjša poraba goriva – pri sočasno občutnem povečanju moči preko širokega območja števila vrtljajev.

FUNKCIJA AUTO START STOP.

Funkcija Auto Start Stop skrbi za to, da se gorivo porablja le takrat, ko se vaše vozilo vozi. Pri postankih, npr. pred semaforjem ali v počasi premikajočem se prometu, funkcija Auto Start Stop izkoristi svoj varčevalni potencial in enostavno izklopi motor, takoj ko je vozilo v prostem teku in ko voznik sprosti pedal za sklopko (ročni menjalnik) oz. ko vozilo zavira do popolnega mirovanja (menjalnik Steptronic).
Prikaz v informacijskem zaslonu kaže, kdaj je funkcija aktivna. Pri pritisku sklopke (ročni menjalnik) oz. sprostitvi zavornega pedala (menjalnik Steptronic) se motor v delčkih sekunde ponovno avtomatsko zažene, tako da lahko vožnjo nadaljujete hitro in brez zamude.

  • Varno in udobno

    Vozno udobje in varnost ne sklepata nobenih kompromisov, saj se funkcija ne izvaja, če motor ni dosegel optimalne delovne temperature, če klima v notranjosti ni v želenem temperaturnem območju, če je stanje napolnjenosti akumulatorja prešibko ali če se premika volan. Osrednja krmilna enota zažene motor po potrebi tudi med postankom. Npr., če se vozilo začne premikati ali pri zarošenem vetrobranskem steklu. Po želji se lahko funkcija Auto Start Stop preko pritiska na tipko kadar koli deaktivira.

REGENERACIJA ZAVORNE ENERGIJE.

REGENERACIJA ZAVORNE ENERGIJE.

Manjša poraba bencina.

Vsako zaviranje sprošča kinetično energijo, ki je v vozilih dolgo časa ostajala neizkoriščena. Regeneracija zavorne energije izrablja ta doslej neizkoriščeni potencial in proizvaja električni tok iz sproščene potisne energije, ki nastane, ko voznik odvzame plin ali zavira. S tem se polni akumulator. Po zaslugi tega inteligentnega sistema za upravljanje energije, neprekinjeno obratovanje alternatorja ni več potrebno in generator se razbremeni. Rezultat: manjša poraba goriva in večja moč – povsem v duhu BMW EfficientDynamics.

PRIKAZOVALNIK IZBIRE PRESTAVE.

PRIKAZOVALNIK IZBIRE PRESTAVE.

Varčevanje goriva.

S pravočasnim in optimalnim prestavljanjem se lahko predvsem v mestnem in medmestnem prometu privarčuje veliko goriva. Optimalno prestavljanje, zmanjšanje porabe – elektronika motorja izračuna, glede na vozne razmere in število vrtljajev motorja, trenutno najučinkovitejšo prestavo in osvetljen puščični simbol v informacijskem zaslonu kaže, kdaj bi bilo lahko vozilo v višji ali nižji prestavi varčnejše na poti. Pri tem se prepoznajo okoliščine močnega pospeševanja in priporočilo za prestavljanje se ustrezno prikaže šele pri višjem številu vrtljajev. Tudi pri menjalnikih Steptronic voznik v ročnem režimu prestavljanja prejme ustrezna priporočila za prestavljanje. Primerjalni testi so pokazali, da se vozila s prikazovalnikom izbire prestave vozijo z okoli štirimi odstotki manjšo porabo.

ELEKTRIČNA PODPORA KRMILNE SILE.

Volan z električno podporo krmilne sile skrbi za optimalen občutek krmiljenja. Ta je manj občutljiv za udarce, medtem ko aktivno blaženje zanesljivo izenači nihanja. Z dodatno tipko Sport lahko karakteristiko krmilnega mehanizma kadar koli nastavite trše.
Za razliko od običajnih servovolanov, volan z električno podporo krmilne sile ne uporablja hidravličnega sistema, ampak inteligentno rešitev na osnovi elektromotorja. Prednost: motor deluje samo takrat, ko se podpora krmilne sile dejansko uporablja – torej med zasukom volana. Pri vožnji naravnost, ki statistično gledano predstavlja 90 odstotkov poti, elektromotor ni aktiven in s tem tudi ne porablja nobene energije. Rezultat: volan z električno podporo krmilne sile zmanjša povprečno porabo goriva, v primerjavi z vozili s hidravličnim krmilnim sistemom, za okoli 0,3 l/100 km in s tem pomembno prispeva k večji učinkovitosti. Hkrati se zaradi neuporabe hidravličnega olja občutno zmanjšajo stroški vzdrževanja in onesnaževanje okolja.

  • Servotronic

    Glede na model lahko krmilni sistem kombinirate tudi s sistemom Servotronic. Ta stalno prilagaja krmilno silo hitrosti vozila. Pri tem se za izmerjeno hitrost izračuna potrebna servopodpora in motor električnega servomehanizma volana se ustrezno krmili: tako je pri nizki hitrosti, npr. vožnji skozi ozke in zavite ulice, potreben le minimalen napor pri zasuku volana. Z naraščajočo hitrostjo se servomehanizem volana stalno zmanjšuje, da se zagotovi neposrednejši stik s cesto in s tem optimalna vožnja naravnost.