ELEGANCA. PRINESENA NA CESTO.

Vozna dinamika in učinkovitost BMW serije 7.

ELEGANCA. PRINESENA NA CESTO.

Vozna dinamika in učinkovitost BMW serije 7.

Inovativna lahka konstrukcija, revolucionarni pogoni in zelo inteligentno upravljanje energije so najboljši primeri: inovacije inženirjev BMW EfficientDynamics postavljajo merila. V BMW serije 7 se združijo v mojstrsko popolnost. Rezultat je optimalna kombinacija voznega udobja, dinamike in učinkovitosti.

ELEGANCA. PRINESENA NA CESTO.Vozna dinamika in učinkovitost BMW serije 7.

Inovativna lahka konstrukcija, revolucionarni pogoni in zelo inteligentno upravljanje energije so najboljši primeri: inovacije inženirjev BMW EfficientDynamics postavljajo merila. V BMW serije 7 se združijo v mojstrsko popolnost. Rezultat je optimalna kombinacija voznega udobja, dinamike in učinkovitosti.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Bodisi gre za maksimalno zmogljivost bodisi za minimalno porabo – na koncu se pri BMW vse vrti okoli značilnega užitka v vožnji BMW. BMW EfficientDynamics je ime za strategijo BMW, ki zmanjša porabo goriva in emisije CO2 na minimum ter hkrati poveča dinamiko in užitek v vožnji na maksimum. Je paket ukrepov, ki obsega pogon, upravljanje energije in koncept vozila – in to pri vsakem BMW.
Za višjo zmogljivost pri sočasno nižji porabi je odgovorna nova generacija družine motorjev BMW TwinPower Turbo in velja tako za bencinske kot za dizelske motorje. K povečanju učinkovitosti svoj delež prispevata tudi izpopolnjena aerodinamika in BMW EfficientLightweight. Slednja z uporabo optimalnih materialov na pravem mestu zmanjša skupno maso in hkrati poveča togost vozila. Tukaj BMW še enkrat dokazuje svojo inovacijsko prevlado in kot edini proizvajalec masovne proizvodnje stavi tudi na ultra lahke surovine iz karbonskih vlaken z visoko trdnostjo (CFRP). K obsežnemu paketu opreme spadata tudi inteligentno upravljanje energije in izberljiv način ECO PRO, ki podpira varčen slog vožnje. BMW veliko pozornost prav tako posveča revolucionarnim pogonskim konceptom, kot sta tehnologija BMW eDrive s povsem električno vožnjo in program priključnih hibridov.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

Program BMW EfficientLightweight predstavlja, poleg razvoja posebej lahkih konceptov in inteligentne kombinacije materialov, dosledno izpopolnitev vseh komponent.
Uporaba aluminija, jekla z visoko trdnostjo, magnezija in plastike, ojačene z ogljikovimi vlakni (CFRP), iz katere se proizvaja Carbon Core, prispeva k intenzivnemu in ciljnemu znižanju mase in hkrati k povečanju stabilnosti vozila. To se kaže v nižji masi vozila do 130 kg v primerjavi s predhodno generacijo – kljub razširjenemu udobju in varnostnim funkcijam. Poleg tega inteligentna hibridna konstrukcija v součinkovanju s tehnologijami za optimizacijo mase jamči uravnoteženo porazdelitev mase in še nižje težišče.
BMW z EfficientLightweight s tem postavlja nova merila v inteligentni lahki konstrukciji. Vzdolž celotne verige ustvarjanja vrednosti (od pridobivanja surovin in proizvodnje preko transportnih poti do recikliranja) novi BMW serije 7 privarčuje z optimizacijo proizvodnih procesov (izpopolnjena uporaba materialov in obnovljivi viri energije v proizvodnji BMW) in trajnostno uporabo izdelkov (sekundarni aluminij in reciklat termoplastičnih materialov) do 25 % emisij CO2 v primerjavi s primerljivim predhodnim modelom.

CARBON CORE.

Kot osrednji sestavni del BMW EfficientLightweight v BMW serije 7 se pri karoseriji uporablja inovativna kompozitna konstrukcija. Z uporabo jekla, aluminija in zlasti inovativnih karbonskih vlaken (plastika, ojačena z ogljikovimi vlakni - CFRP) se ne izpolnijo le vse zahteve glede vozne dinamike in udobja, ampak postavijo nova merila v luksuznem razredu.
V središču celovitega koncepta stoji Carbon Core, ki pri torzijski togosti karoserije izkoristi svoje prednosti pri masi v primerjavi z jeklom. Skupaj z doslednim zmanjševanjem mase koncepta do podrobnosti, se doseže skoraj idealna razporeditev osne obremenitve v razmerju 50 : 50 in še bolj zniža težišče. To pomeni: optimalni geni vozila za maksimalno vozno udobje pri istočasnem izboljšanju obnašanja vozila med vožnjo in agilnosti ter manjši porabi goriva in nižjih emisijah.
BMW z EfficientDynamics s tem na inteligenten način združi največjo možno učinkovitost z maksimalno vozno dinamiko in dokazuje svojo tehnološko kompetenco pri inovativni konstrukciji.

AERODINAMIKA.

Aerodinamika je pomembno področje, da se izpopolnijo številne zahteve do vozila, kot so zračni upor, stabilnost vožnje in tudi akustika.
V okviru BMW EfficientDynamics igra predvsem zračni upor veliko vlogo in pri tem tako imenovani količnik zračnega upora kot merilo za aerodinamičnost. Ta se določi 40 % s sorazmerji karoserije, 20 % s spodnjo stranjo vozila, 30 % s področjem kolesa/okrova kolesa in 10 % s funkcijskimi odprtinami. Ker oblikovanje vozila v veliki meri pogojuje osnovno obliko in ker je spodnja stran vozila že prekrita z oblogo, nudita področji zunanjega dela okrova kolesa in funkcijskih odprtin najbolj učinkoviti področji za optimizacijo.
Zlasti ledvička Active Air Stream z vidnimi zračnimi loputami med prečkami ledvičke, ki po potrebi električno zapira in odpira dotok zraka pred hladilnikom, kakor tudi Air Breather in Air Curtain na zunanjem delu sprednjih okrovov koles občutno zmanjšajo zračni upor. Poleg tega zračno vzmetenje na obeh premah pri hitrostih nad 120 km/h avtomatsko zniža vozilo za 10 mm, kar še dodatno zmanjša zračni upor. Zračni upor vozila se je v primerjavi s predhodnim modelom zaradi novih ukrepov zmanjšal za 10 %.

  • Ledvička Active Air Stream

    Ledvička Active Air Stream predstavlja novo izpopolnitev aerodinamične funkcije. Pri majhni potrebi hlajenja s hladnim zrakom elektronsko zapre rešetko hladilnika s svojimi zračnimi loputami in s tem zmanjša dotok zraka v motorni prostor. To izboljša aerodinamiko in porabo.

  • Air Curtain

    Air Curtain zmanjša zračni upor karoserije na neverjetno enostaven, toda zelo učinkovit način. Zoženi zračni kanali pospešijo zračni tok, ki doteka skozi podaljšan sprednji odbijač in ga ciljno usmerijo mimo koles. S tem se zmanjšajo zračne turbulence na zunanjem delu sprednjih okrovov koles, s čimer se znižajo poraba goriva in emisije CO2. Poleg tega Air Curtain prispeva k boljšemu hlajenju pomembnih komponent vozila.

  • Air Breather

    Air Breather, ki je nameščen za obema sprednjima kolotekoma, spada med inovativne ukrepe za intenzivno izboljšanje aerodinamike. Skupaj z integriranim Air Curtain v podaljšanem sprednjem odbijaču, Air Breather skrbi za občutno zmanjšanje zračnih turbulenc in ciljno usmerjanje protivetra. Tako se na eni strani zmanjša količnik zračnega upora vozila, na drugi strani pa dodatno znižata poraba goriva in emisije CO2.

  • Platišča Aero

    Popolna aerodinamika za optimizacijo porabe se ne neha pri karoseriji. Kajti ravno na področju koles in platišč vozila nastanejo zaradi rotacijskih gibanj prečk pogosto zračne turbulence. S prenovljenimi, aerodinamično izpopolnjenimi platišči Aero v obliki turbine se učinkovito preprečijo zračne turbulence in zrak optimalno usmeri mimo bokov vozila. S tem se zmanjša zračni upor. Za manj emisij in več užitka v vožnji.

BMW 730d/Ld.

BMW 730d/Ld z vrstnim 6-valjnim dizelskim motorjem TwinPower Turbo iz nove generacije motorjev BMW EfficientDynamics se odlikuje s suverenimi voznimi lastnostmi pri istočasno nizki porabi. Z osupljivim največjim navorom 620 Nm prenaša ta inovativen pogon na cesto do 195 kW (265 KM) – pri povprečni porabi 5,0 do 4,5 l/100 km (5,2 do 4,8 l/100 km z xDrive) in emisijah CO2 132 119 g/km (137 do 127 g/km z xDrive). S takšno motorizacijo potrebuje BMW 730d/Ld za pospešek od 0 do 100 km/h le 6,2 do 6,1 sekunde (5,9 do 5,8 z xDrive) in doseže največjo hitrost 250 km/h. 3,0-litrski dizelski motor z lahkim aluminijastim okrovom navduši z visoko zmogljivostjo, fascinantnim razvojem moči in spontano odzivnostjo v vseh območjih vrtilne frekvence. Združuje neposredno vbrizgavanje goriva prek skupnega voda in enostopenjsko turbinsko polnjenje s spremenljivo geometrijo turbinskih lopatic.

8-STOPENJSKI MENJALNIK STEPTRONIC.

8-STOPENJSKI MENJALNIK STEPTRONIC.

8-stopenjski menjalnik Steptronic določa merila v udobju in dinamiki ter je osrednji del ukrepov BMW EfficientDynamics. Posebej precizno stopnjevanje prestav omogoča optimalen razvoj moči pri vseh hitrostih. To občutno zmanjša porabo goriva, medtem ko je hkrati na voljo še več športnosti in dinamike. Zlasti pri velikih hitrostih se preko dodatnih prestav zmanjša število vrtljajev in s tem tudi poraba ter hrup motorja. Svoj delež prispeva tudi sklopka pretvornika vrtilnega momenta – celo ko se preklopi v ročni način prestavljanja. Kombinacija neznatnih skokov vrtilne frekvence in precizne uglasitve menjalnika doseže posebej visoko udobje prestavljanja in občutno zmanjšan hrup.
Povezane funkcije, kot so daljnovidni pogon, prepoznavanje načina vožnje in prepoznavanje prometnih razmer, bistveno vplivajo na prestavljanje menjalnika. V vseh voznih razmerah sistem, glede na način vožnje, izbere optimalno prestavo. Daljnovidni pogon glede na potek poti skrbi, po zaslugi povezave navigacijskih podatkov in krmiljenja menjalnika, bodisi za športno-spontano odzivanje (način SPORT) bodisi za k udobju usmerjen program z manj prestavljanja (način COMFORT).

BMW xDrive.

Inteligentni sistem štirikolesnega pogona BMW xDrive se odlično prilagaja zahtevnim razmeram na cesti, s tem da stalno nudi najboljšo trakcijo. Z xDrive in dinamičnim nadzorom stabilnosti (DSC) ostane BMW stabilno na svojem voznem pasu in ohranja smer vožnje. xDrive predčasno porazdeli pogonsko moč – krmiljena s pomočjo senzorjev DSC – med premama tako, da se prekrmiljenje ali podkrmiljenje v ovinkih odpravi pravočasno in s tem poveča stabilnost ohranjanja smeri vožnje. Obenem zagotovi hitro in varno pospeševanje tudi na spolzkih ali strmih delih ceste. DSC mora v kritičnih razmerah na cesti posegati redkeje. BMW xDrive učinkovito združuje prednosti vsekolesnega pogona – trakcija, stabilnost ohranjanja smeri vožnje in varna vožnja – z značilno agilnostjo BMW.

INTELIGENTNO UPRAVLJANJE ENERGIJE.

K inteligentnemu upravljanju energije v BMW serije 7 se serijsko prištevajo tehnologije BMW EfficientDynamics, kot so funkcija Auto Start Stop, regeneracija zavorne energije in električna podpora krmilne sile. Součinkovanje teh tehnologij skrbi za trajnostno mobilnost in maksimalno učinkovitost.
Prikazane slike so predmet morebitnih sprememb.

  • Funkcija Auto Start Stop

    Funkcija Auto Start Stop skrbi za to, da se gorivo porablja le takrat, ko se vozilo vozi. Pri postankih, npr. pred semaforjem ali v počasi premikajočem se prometu, funkcija Auto Start Stop izkoristi svoj varčevalni potencial in enostavno izklopi motor, takoj ko voznik zavira vozilo do mirovanja. S tem se zmanjša poraba goriva do 6 %.
    Prikaz v informacijskem zaslonu kaže, kdaj je funkcija aktivna. Brž ko voznik umakne nogo z zavornega pedala, se motor ponovno zažene.
    Vozno udobje in varnost ne sklepata nobenih kompromisov, saj se funkcija ne izvaja, če motor ni dosegel optimalne delovne temperature, če klima v notranjosti ni v želenem temperaturnem območju, če je stanje napolnjenosti akumulatorja prešibko ali če se premika volan. Osrednja krmilna enota zažene motor po potrebi tudi med postankom, npr., če se vozilo začne premikati ali pri zarošenem vetrobranskem steklu. Po želji se lahko funkcija Auto Start Stop s pritiskom tipke kadar koli deaktivira.

  • Regeneracija zavorne energije

    Vsako zaviranje sprošča kinetično energijo, ki je v vozilih dolgo časa ostajala neizkoriščena. Regeneracija zavorne energije izrablja ta doslej neizkoriščeni potencial in proizvaja električni tok iz sproščene potisne energije, ki nastane, ko voznik odvzame plin ali zavira. S tem se polni akumulator. Po zaslugi tega inteligentnega sistema za upravljanje energije, neprekinjeno obratovanje alternatorja ni več potrebno in generator se razbremeni. Rezultat: manjša poraba goriva in večja moč – povsem v duhu BMW EfficientDynamics.

  • Električna podpora krmilne sile

    Pri električno podprtem krmilnem mehanizmu se podpora krmilne sile optimalno prilagaja aktualni hitrosti. To pomeni neposrednejše, preciznejše krmiljenje pri velikih hitrostih in odlična okretnost pri razvrščanju ter manevriranju. Pri tem krmilo porablja energijo le takrat, ko je dejansko aktivno. S tem se zmanjšajo emisije in poraba goriva.
    Namesto hidravlične črpalke se uporablja elektromotor. Medtem ko mora pri konvencionalnih sistemih črpalko stalno poganjati motor, se električna podpora vklopi le, ko se volan premika. Pri vožnji naravnost in konstantnem zasuku volana, npr. v dolgih zavojih, elektromotor ni aktiven in energija se ne porablja. Zaradi fleksibilne prilagoditve podpore krmilne sile glede na aktualno vozno situacijo in hitrost, se udobje krmiljenja občutno izboljša.

STIKALO ZA URAVNAVANJE VOZNE DINAMIKE, VKLJ. ECO PRO.

Stikalo za uravnavanje vozne dinamike omogoča izbiro med načinom COMFORT za osnovno nastavitev motorja, podvozja in menjalnika, načinom ECO PRO, usmerjenim na večjo učinkovitost, in načinom SPORT, ki poudarja še bolj dinamično vožnjo. S pomočjo navigacije v realnem času nova interaktivna funkcija ADAPTIVE Mode neprestano prilagaja dinamični nadzor blažilnikov, krmilni mehanizem in menjalnik Steptronic, da se pravočasno prilagodijo trenutnim voznim razmeram. Način ECO PRO prilagodi karakteristični diagram za pedalo za plin in menjalnik ter strategijo ogrevanja/klime za varčen način vožnje. Način ECO PRO zmanjša porabo goriva do 20 odstotkov. Nadaljnji varčevalni potencial nudijo funkcije jadranja, asistenta za predvidevanje poti in ECO PRO Route. Asistent za predvidevanje poti s pomočjo podatkov iz navigacijskega sistema prepozna lokalne okoliščine in predčasno posreduje nasvete. Če za naslednjim ovinkom začne veljati omejitev hitrosti, sistem še pred ovinkom priporoči odvzem plina. Za varčno porabo goriva skrbi tudi ECO PRO Route. Glede na obseg prometa, individualne vozne lastnosti in krajevne okoliščine nudi izpopolnjeno pot za največjo učinkovitost. S funkcijo “jadranja” vozilo križari po cesti s hitrostjo do 160 km/h, takoj ko voznik odvzame plin in ne zavira. V načinu Sport se vozilo odziva bolj neposredno in omogoča še bolj športno vožnjo.

  • Jadranje

    S funkcijo “jadranja” vozilo križari po cesti s hitrostjo do 160 km/h, takoj ko voznik odvzame plin in ne zavira.

  • Asistent za predvidevanje poti

    Asistent za predvidevanje poti s pomočjo podatkov iz navigacijskega sistema prepozna lokalne okoliščine in predčasno posreduje nasvete. Če za naslednjim ovinkom začne veljati omejitev hitrosti, sistem še pred ovinkom priporoči odvzem plina.

  • ECO PRO Route

    Za varčno porabo goriva skrbi tudi ECO PRO Route. Glede na obseg prometa, individualne vozne lastnosti in krajevne okoliščine nudi izpopolnjeno pot za največjo učinkovitost.

  • Adaptive Mode

    Adaptive Mode je inteligentna in interaktivno delujoča funkcija stikala za uravnavanje vozne dinamike. Adaptive Mode vpliva na sistem za uravnavanje podvozja dinamičnega nadzora blažilnikov, krmilni mehanizem in menjalnik Steptronic ter neodvisno od izbranega načina vožnje (COMFORT/SPORT) stalno prilagaja nastavitve aktualni vozni situaciji.

    V Adaptive Mode sistem upošteva številne kazalce, kot so plin do dna (kickdown), premikanja volana, asistent za uravnavanje hitrosti in individualni slog vožnje voznika. Razen tega sistem s pomočjo interakcije z navigacijo v realnem času predčasno nastavi uravnavanje podvozja glede na ovinke, križišča ali različne vrste cest. Poleg Adaptive Mode lahko voznik izbira tudi načine SPORT, COMFORT ali ECO PRO.

  • Poraba goriva in emisije CO2 za modele BMW serije 7 z bencinskim ali dizelskim motorjem:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 12,6* do 4,4
    Emisije CO2 v g/km (kombinirane): 299 do 116

    Poraba goriva in emisije CO2 za modele BMW serije 7 iPerformance:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 2,3 do 2,1
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 53 do 49
    Poraba električne energije v kWh/100 km (kombinirana): 13,0 do 12,5

    Poraba goriva in emisije CO₂ za BMW 750Li xDrive:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 8,5 do 8,3
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 197 do 192

    Poraba goriva in emisije CO2 za BMW M760Li xDrive in BMW M760Li xDrive model V12 Excellence:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 12,6*
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 299

    Poraba goriva in emisije CO₂ za BMW 730d:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 4,9 do 4,5
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 129 do 119

    Podatki o porabi goriva, emisijah CO₂ in porabi električne energije so odvisni od izbranih velikosti platišč in pnevmatik.

    Vse dodatne informacije lahko najdete v Priročniku o varčnosti porabe goriva, emisijah CO₂ in emisijah onesnaževal zunanjega zraka novih osebnih avtomobilov, ki vam je na voljo brezplačno na vseh pooblaščenih prodajnih mestih in na spletni strani www.BMW.si/emisije.