0 % EMISIJ, 100 % UŽITEK V VOŽNJI.

BMW i

Razvita za električno mobilnost – pogon in tehnika v BMW i3.

0 % EMISIJ, 100 % UŽITEK V VOŽNJI.

Razvita za električno mobilnost – pogon in tehnika v BMW i3.

0 % EMISIJ, 100 % UŽITEK V VOŽNJI.Razvita za električno mobilnost – pogon in tehnika v BMW i3.

Nič nas ne navduši bolj kot avra novega obdobja: kjer je bilo še do nedavnega slišati hrup motorja, se pogonske sile razvijejo praktično neslišno. Nenadoma postane dinamika velikih mest veliko bolj sproščena. Kajti BMW i je sistematično preoblikoval električno mobilnost na nov in trajnosten način. BMW i3 je prvo vozilo, ki je bilo razvito za povsem električno vožnjo.

BMW i

NAELEKTREN UŽITEK V VOŽNJI.

Najlepša oblika užitka je spontana. Tako spontana, kot povsem električen pogon BMW eDrive. Pri speljevanju je dovolj že dotik pedala za vožnjo in poln navor pospeši BMW i3 silovito ter skoraj brez hrupa iz mesta. S pomočjo pedala se lahko tudi zavira: kakor hitro umaknete nogo, takoj občutite zavorni učinek. Do tega pride, ker vaš BMW i3 prestreže sproščeno kinetično energijo in jo shrani neposredno v baterijo. Ta inovacija, ki se imenuje „One Pedal Feeling“, vam ne omogoča le še bolj neposrednega doživetja vožnje, ampak tudi večji doseg.

Popolnoma novo vozno doživetje.

Povsem električen pogon BMW i3.

  • BMW eDrive: dinamično iz mesta

    Redko se je novo obdobje začelo tako hitro, kot pri BMW i3. Električen pogon BMW eDrive je rezultat lastnega razvoja BMW. Z močjo 125 kW (170 KM) in največjim navorom 250 Nm razvije zares enkratno dinamiko. Kaj pa to pomeni v praksi? Od speljevanja naprej je tako na voljo ves navor. Medtem ko konvencionalna vozila pri pospeševanju menjajo prestave, opravi povsem električen BMW i3 (94 Ah) sprint od 0 do 100 km/h v 7,3 sekunde brez prekinitev. Zlasti pri prvih metrih pusti za seboj tudi vozila z močnejšo motorizacijo.

  • Poraba elektrike: učinkovita

    Tudi glede učinkovitosti postavlja BMW i3 nova merila: poraba elektrike BMW i3 (60 Ah) znaša izjemno učinkovitih 12,9 kWh na 100 km. BMW i3 (94 Ah) porabi celo samo 12,5 kWh. To ustreza neverjetno nizkim 3,5 evra na 100 km skoraj neslišnega in popolnoma sproščenega užitka v vožnji.

RANGE EXTENDER.

RANGE EXTENDER.

Podaljšan užitek v vožnji: dodatno razpoložljiv Range Extender, ki se nahaja poleg elektromotorja v zadku BMW i3, lahko poveča doseg BMW i3 (94 Ah) v načinu COMFORT iz največ 200 na 330 km. Za BMW i3 (60 Ah) pa se doseg lahko poveča iz največ 130 na 270 km. Majhen in tih 2-litrski bencinski motor poganja generator, ki stalno vzdržuje napolnjenost visokonapetostne baterije, tako da se lahko BMW i3 še naprej vozi povsem električno. Podaljševalnik dosega se pri nizki napolnjenosti baterije avtomatsko vklopi.

MOBILNOST PO MERI JE MERILO VSEH STVARI.

Da se električna mobilnost lahko oblikuje trajnostno, je bil potreben povratek za risalno desko. Eden izmed največjih izzivov je bil, da se izravna masa visokonapetostne baterije. Zato je bila arhitektura vozila razdeljena na dve neodvisni enoti: medtem ko so v spodnjem modulu Drive iz aluminija nameščene komponente podvozja in pogona ter baterija, se lahko zgornji modul Life brez omejitev uporabi kot velikodušna potniška celica. Poleg tega je bilo prvič možno, da se potniška celica serijsko proizvaja iz ekstremno lahkega in robustnega karbona. Karbon, čigar vlakna so 10-krat tanjša od človeškega lasu, je stabilnejši od jekla, vendar s polovico nižjo maso. S tem se znižata težišče in masa BMW i3 – hkrati pa izboljšata varnost in agilnost.

Pionirska.

Proizvodnja BMW i3.

  • MODUL LIFE

    Po zaslugi inovativne arhitekture BMW i LifeDrive je notranjost zgornjega modula Life iz karbona, potnikom v celoti na voljo kot življenjski prostor. Voznika in sovoznika ne ločuje noben sredinski tunel. Med vrati s protismernim odpiranjem ni nobenega B-stebrička. Na ta način lahko uživate v velikodušni atmosferi, ki je zares edinstvena v tem razredu vozil. To je bilo možno, ker je prvič uspelo, da se potniška celica serijsko proizvaja iz karbona z visoko trdnostjo. S tem se je masa BMW i3 znižala na 1245 kg, kar mu omogoča izvrstno agilnost in pozitivno vpliva na njegov doseg. Hkrati nudi robustna karbonska konstrukcija visoko varnost, ki je bila potrjena na številnih preskusnih trkih.

  • MODUL DRIVE

    Modul Drive je sestavljen iz aluminija in vključuje vse komponente, ki omogočajo vožnjo. Na zadku se npr. nahajajo elektromotor, menjalnik in dodatno razpoložljiv Range Extender. Položaj relativno majhnega motorja na zadku omogoča večji zasuk sprednjih koles, kar olajša parkiranje in izboljša okretnost. Visokonapetostna baterija, ki jo obdaja stabilno ohišje iz aluminija, je absolutno varno nameščena na spodnji strani vozila. To je mesto, kjer je najbolje zaščitena, če pride do nesreče. Poleg tega njena umestitev zagotavlja nižje težišče vozila, kar odlično podpira agilnost zadaj gnanega BMW i3. Na baterijo vam pripada jamstvo za obdobje 8 let ali 100.000 prevoženih km.

KARBON – ZAČENJA SE NOVO OBDOBJE.

The benefits.

CFRP (plastika, ojačana z ogljikovimi vlakni) je zelo odporna mešanica materialov iz karbonskih vlaken in plastične matrice. In je pribl. 30 % lažja od aluminija ter 50 % od jekla.

Proizvodnja. 1. korak.

V sodelovanju s podjetjem SGL Automotive Carbon Fibers, BMW Group sam proizvaja karbonska vlakna. Po več kot desetih letih raziskovalnega in razvojnega dela je tako prvič možna serijska proizvodnja v avtomobilski panogi.

Proizvodnja. 2. korak.

Napredena vlakna se spletejo v preproge in prepojijo s posebnimi smolami.

Proizvodnja. 3. korak.

Nato se zapečejo v obliki trdnih elementov, to je karoserijskih delov.

Proizvodnja. 4. korak.

V naslednjem koraku se s pomočjo posebnega in popolnoma avtomatiziranega postopka lepljenja združijo posamezni karoserijski deli.

Rezultat.

Z uporabo karbona se dosežeta večja stabilnost karoserije in varnost za potnike v vozilu. Največja možna togost omogoča hitrejše pospeševanje, boljšo agilnost in odlično lego na cesti, medtem ko manjša masa zniža porabo.

ASISTENČNI SISTEMI ZA VOZNIKA.

ASISTENČNI SISTEMI ZA VOZNIKA.

Množica asistenčnih sistemov za voznika v BMW i3 spremeni vožnjo in parkiranje v posebej brezskrben užitek. Z opremo Driving Assistant Plus opozori BMW i3 pred grozečimi trki in je v položaju, da v mestnem prometu in zastoju avtomatsko vzdržuje hitrost in razdaljo do ovire pred seboj. Asistent pri zastoju v koloni na avtocesti aktivno krmili vozilo. Parkirni asistent spremeni parkiranje v posebej varno otroško igro – po želji čisto brez vaše pomoči.

  • Driving Assistant Plus

    Dodatna oprema Driving Assistant Plus vključuje obsežen paket inovativnih asteničnih sistemov za voznika, s katerimi postane vožnja v BMW i3 posebej varna in udobna. Aktivni asistent za uravnavanje hitrosti s funkcijo Stop&Go v hitrostnem območju od 0 do 140 km/h avtomatsko vzdržuje razdaljo do spredaj vozečega vozila in samostojno uravnava hitrost, celo do mirovanja. Asistent pri zastoju pri kolonah na avtocestah aktivno krmili vozilo pri hitrosti do 60 km/h. S tem BMW i3 podpira voznika pri vožnji po voznem pasu, v kolikor ta drži volan vsaj z eno roko. Opozorilo pred naletom s funkcijo zaviranja v mestu opozarja pred možno nevarnostjo trka z vozili, medtem ko opozorilo o zaznanem pešcu s funkcijo zaviranja v mestu pri zadostni svetlosti opozarja pred grozečimi trki s pešci. Speed Limit Info v kombiniranem instrumentu kaže trenutno zaznano omejitev hitrosti.

  • Paket parkirnega asistenta

    Paket parkirnega asistenta nudi celovito asistenco za posebej enostavno in brezskrbno parkiranje: z nadzorom razdalje pri parkiranju, vzvratno kamero in parkirnim asistentom ni možno le udobno parkiranje s posegi voznika, temveč tudi povsem avtomatsko, kjer BMW i3 samostojno pospeši, zavira in krmili.

Poraba goriva in emisije CO₂.

  • Poraba električne energije in emisije CO2 za BMW i3 (60 Ah):
    Poraba goriva v l/100km (kombinirana): 0
    Emisije CO2 v g/km (kombinirane): 0
    Poraba električne energije v kWh/100 km (kombinirana): 12,9

    Poraba električne energije in emisije CO2 za BMW i3 (94 Ah):
    Poraba goriva v l/100km (kombinirana): 0
    Emisije CO2 v g/km (kombinirane): 0
    Poraba električne energije v kWh/100 km (kombinirana): 12,6/13,1*

    Poraba električne energije in emisije CO2 za BMW i3 (60 Ah) z Range Extender:
    Emisije CO2 v g/km (kombinirane): 13
    Poraba električne energije v kWh/100 km (kombinirana): 13,5
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 0,6

    Poraba električne energije in emisije CO2 za BMW i3 (94 Ah) z Range Extender:
    Emisije CO2 v g/km (kombinirane): 12
    Poraba električne energije v kWh/100 km (kombinirana): 11,3/11,9**
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 0,6

    * Set platišč 2: 20" Styling 431.
    ** Set platišč 2: 20“ Winterräder


    Podatki o porabi goriva, emisijah CO2 in porabi električne energije so odvisni od izbranih velikosti platišč in pnevmatik.

    Doseg je odvisen od različnih dejavnikov, zlasti: osebnega sloga vožnje, stanja cest, zunanje temperature, ogrevanja/klimatizacije in predhodnega temperiranja.

    Vse dodatne informacije lahko najdete v Priročniku o varčnosti porabe goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka novih osebnih avtomobilov, ki vam je na voljo brezplačno na vseh pooblaščenih prodajnih mestih in na spletni strani www.BMW.si/emisije.