ZADRŽANOST. V NEBRZDANI EMBALAŽI.

BMW EfficientDynamics v BMW X4.

Zadržanost ne sodi med atribute BMW X4 – razen ene odločilne izjeme: porabe goriva in emisij CO2. Za nizke vrednosti skrbijo najnovejše tehnologije BMW EfficientDynamics in aerodinamična oblika, ne da bi se za to sklepali kompromisi pri zmogljivosti in dinamiki.

AERODINAMIKA.

Oblika vozila se dosledno podreja filozofiji BMW EfficientDynamics. Preko eksaktno med seboj usklajenih aerodinamičnih ukrepov doseže BMW izpopolnjen količnik zračnega upora, kar se pozitivno odraža na učinkovitosti in porabi.
Tako npr. bolj ploska obloga spodnje strani vozila z varovalno pločevino motornega prostora in zadnje preme izboljša aerodinamiko. Novi opažni elementi ne pomenijo velike koristi z vidika aerodinamike le na prvi pogled: v okviru praktične dodane vrednosti nudijo izboljšano akustično izolacijo in večjo korozijsko zaščito. Nadaljnji pozitivni vidiki za aerodinamiko se kažejo z oblikovanjem zadka z jasno definiranim odsekanim robom ali aerodinamično izpopolnjenimi zunanjimi ogledali. Slednja poleg aerodinamike izboljšajo tudi zračno akustiko in skrbijo za manjšo umazanijo na bočnih okenskih steklih.

INTELIGENTNA LAHKA KONSTRUKCIJA.

INTELIGENTNA LAHKA KONSTRUKCIJA.

Konstrukcija BMW X4 temelji na tehnološko naprednih surovinah: moderne plastične mase, lahki materiali, kot je aluminij, jekla z visoko trdnostjo in posebna magnezijeva zlitina.
Inteligentna lahka konstrukcija zniža skupno maso, vodi do izvrstne togosti karoserije in pasivne varnosti ter izboljša voznodinamične lastnosti.

NAČIN ECO PRO.

Način ECO PRO omogoča, glede na individualni slog vožnje, zmanjšanje porabe goriva do 20 odstotkov, kot kažejo rezultati interne študije BMW o porabi goriva. Nadaljnji varčevalni potencial nudijo funkcije jadranja (samo z 8-stopenjskim menjalnikom Steptronic), asistenta za predvidevanje poti in ECO PRO Route (samo z navigacijskim sistemom Professional).

  • Jadranje

    Funkcija jadranja loči pogonski sklop od motorja in vozilo se premika brez pogona oz. „jadra“, ko voznik v hitrostnem območju med 50 in 160 km/h odvzame plin, ne zavira in asistent za predvidevanje poti ne predvidi nobene prilagoditve hitrosti.

  • Aktivni asistent za uravnavanje hitrosti s funkcijo Stop&Go v načinu ECO PRO

    V kombinaciji z aktivnim asistentom za uravnavanje hitrosti vozilo po zaviranju v načinu ECO PRO pospeši učinkoviteje do izbrane hitrosti.

  • Asistent za predvidevanje poti

    Asistent za predvidevanje poti s pomočjo navigacijskega sistema prepozna ovinke, začetke krajev, krožni promet, križišča, omejitve hitrosti in avtocestne izvoze znotraj poteka poti in tako daljnovidno posreduje nasvete za predčasen odvzem plina.

  • ECO PRO Route

    ECO PRO Route kaže, glede na prometne razmere, slog vožnje in stanje na cesti, najučinkovitejšo pot. Skupni računalnik kaže, koliko odstotkov goriva se lahko prihrani preko izbire ECO PRO Route.

8-STOPENJSKI MENJALNIK STEPTRONIC.

8-stopenjski menjalnik Steptronic določa merila v dinamiki in učinkovitosti ter je osrednji del ukrepov BMW EfficientDynamics. Posebej precizno stopnjevanje prestav omogoča optimalen razvoj moči – od majhnih do velikih hitrosti. To občutno zmanjša porabo goriva, medtem ko je hkrati na voljo še več športnosti in dinamike. Zlasti pri velikih hitrostih se preko dodatnih prestav zmanjša število vrtljajev in s tem tudi poraba ter hrup motorja.
Svoj delež prispeva tudi sklopka pretvornika vrtilnega momenta – čeprav se preklopi v ročni način prestavljanja. Kombinacija neznatnih skokov vrtilne frekvence in precizne uglasitve menjalnika doseže posebej visoko udobje prestavljanja in občutno zmanjšan hrup.

UPRAVLJANJE ENERGIJE.

K inteligentnemu upravljanju energije v BMW X4 se v okviru osnovne opreme štejejo tehnologije BMW EfficientDynamics, kot so prikazovalnik izbire prestave, funkcija Auto Start Stop, električna podpora krmilne sile in regeneracija zavorne energije. Vzajemno sodelovanje teh tehnologij že danes skrbi za trajnostno mobilnost.

  • Prikazovalnik izbire prestave

    S pravočasnim in optimalnim prestavljanjem se lahko predvsem v mestnem in medmestnem prometu privarčuje veliko goriva. Optimalno prestavljanje, zmanjšanje porabe – elektronika motorja izračuna, glede na vozne razmere in število vrtljajev motorja, trenutno najučinkovitejšo prestavo in osvetljen puščični simbol v informacijskem zaslonu kaže, kdaj bi bilo lahko vozilo v višji ali nižji prestavi varčnejše na poti. Pri tem se prepoznajo okoliščine močnega pospeševanja, tako da se priporočilo za prestavljanje ustrezno prikaže šele pri višjem številu vrtljajev. Primerjalni testi so pokazali, da se vozila s prikazovalnikom izbire prestave vozijo z okoli štirimi odstotki manjšo porabo.

  • Funkcija Auto Start Stop

    Funkcija Auto Start Stop skrbi za to, da se gorivo porablja le takrat, ko se vozilo vozi. Pri postankih, npr. pred semaforjem ali v počasi premikajočem se prometu, funkcija Auto Start Stop izkoristi svoj varčevalni potencial in enostavno izklopi motor, takoj ko je vozilo v prostem teku in ko voznik sprosti pedal za sklopko (ročni menjalnik) oz. ko vozilo zavira do popolnega mirovanja (menjalnik Steptronic).
    Prikaz v informacijskem zaslonu kaže, kdaj je funkcija aktivna. Ko voznik pritisne na sklopko (ročni menjalnik) oz. umakne nogo z zavornega pedala (menjalnik Steptronic), se motor ponovno takoj in samodejno zažene.
    Vozno udobje in varnost ne sklepata nobenih kompromisov, saj se funkcija ne izvaja, če motor ni dosegel optimalne delovne temperature, če klima v notranjosti ni v želenem temperaturnem območju, če je stanje napolnjenosti akumulatorja prešibko ali če se premika volan. Osrednja krmilna enota zažene motor po potrebi tudi med postankom. Npr., če se vozilo začne premikati ali pri zarošenem vetrobranskem steklu. Po želji se lahko funkcija Auto Start Stop s pritiskom tipke kadar koli deaktivira.

  • Električna podpora krmilne sile

    Vsako premikanje volana porablja energijo. Zakaj bi se energija porabljala, če volan miruje? Električna podpora krmilne sile proizvajalca BMW je zato aktivna samo takrat, ko je to potrebno. V primerjavi z običajnimi hidravličnimi sistemi krmilnih mehanizmov, porablja ta rešitev BMW energijo le med dejanskim zasukom volana. Pri konstantnem položaju volana – npr. pri veliki hitrosti na avtocesti – elektromotor ni aktiven.

  • Regeneracija zavorne energije

    Vsako zaviranje sprošča kinetično energijo, ki je v vozilih dolgo časa ostajala neizkoriščena. Regeneracija zavorne energije izrablja ta doslej neizkoriščeni potencial in proizvaja električni tok iz sproščene potisne energije, ki nastane, ko voznik odvzame plin ali zavira. S tem se polni akumulator. Po zaslugi tega inteligentnega sistema za upravljanje energije, neprekinjeno obratovanje alternatorja ni več potrebno in generator se razbremeni. Rezultat: manjša poraba goriva in večja moč – povsem v duhu BMW EfficientDynamics.