IZTISNE MAKSIMUM.

Učinkovitost v BMW X5.

Moč in učinkovitost BMW X5 imata več vzrokov: varčni dizelski in bencinski motorji, izpopolnjena aerodinamika – in množica drugih ukrepov BMW EfficientDynamics.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Maksimalna zmogljivost pri minimalni porabi.

Bodisi gre za maksimalno zmogljivost bodisi za minimalno porabo – na koncu se pri nas vse vrti okoli značilnega užitka v vožnji BMW.
BMW EfficientDynamics je ime za strategijo BMW, ki zmanjša porabo goriva in emisije na minimum ter hkrati poveča dinamiko in užitek v vožnji na maksimum. Je paket ukrepov, ki obsega pogon, upravljanje energije in koncept vozila – in to osnovno pri vsakem BMW.
Za višjo zmogljivost pri sočasno nižji porabi je odgovorna nova generacija družine motorjev BMW TwinPower Turbo in velja tako za bencinske kot za dizelske motorje. K povečanju učinkovitosti svoj delež prispevata tudi izpopolnjena aerodinamika in inteligentna lahka konstrukcija. Slednja zmanjša skupno maso in hkrati poveča togost vozila. Po mnenju BMW inteligentna lahka konstrukcija pomeni, da se pravi material uporabi na pravem mestu, kajti vsaka surovina poseduje svoje specifične prednosti. Tukaj BMW še enkrat dokazuje svojo inovacijsko prevlado in kot edini proizvajalec masovne proizvodnje stavi tudi na ultra lahke surovine iz karbonskih vlaken z visoko trdnostjo (CFRP). BMW veliko pozornost prav tako posveča revolucionarnim pogonskim konceptom, kot sta tehnologija BMW eDrive s povsem električno vožnjo in program priključnih hibridov.

BMW CONCEPT X5 EDRIVE.

V BMW Concept X5 eDrive sta prvič združeni inovativna pogonska tehnologija BMW eDrive iz programa EfficientDynamics in inteligentni sistem štirikolesnega pogona BMW xDrive. Kombinacija 4-valjnega bencinskega motorja z notranjim zgorevanjem BMW TwinPower Turbo in 70 kW (95 KM) močnega elektromotorja navdušuje z značilnim užitkom v vožnji BMW, pri tem pa BMW xDrive dodatno poudarja dinamiko. Hkrati dinamični dvojec uteleša impresivno učinkovitost: z manj kot 3,8 l/100 km po preskusnem ciklu EU ni le povprečna poraba, ki je za vozilo tega razreda povsem brez primere – tudi vrednost emisij CO2 pod 90 g na km določa novo merilo. Poleg tega se lahko preko načinov vožnje individualno uravnavajo pogonske karakteristike. Povsem električna in s tem lokalno brez emisijska vožnja je možna do 30 km – in pri hitrosti do 120 km/h.

  • Popolna primernost za vsak dan.

    BMW Concept X5 eDrive svojo električno energijo črpa iz litij-ionske visokonapetostne baterije, ki je z varčno izrabo prostora nameščena pod ravnim dnom v prtljažniku. S tem ostane prostor v vozilu fleksibilno uporaben in to pri skoraj identični prostornini prtljažnika. Visokonapetostna baterija se lahko hitro in udobno polni s polnilno postajo BMW Wallbox. Alternativno je polnjenje možno tudi na vsaki običajni gospodinjski vtičnici ali javno dostopni polnilnici.
    Na zunanjosti oblikovni poudarki, kot so npr. prečke rešetke hladilnika v obliki ledvičke, prečniki na vstopnih odprtinah za zrak v modri barvi BMW i, posebej razviti za blagovno znamko BMW i, in aerodinamično izpopolnjena 21" lita alu. platišča, ustvarjajo privlačen kontrast z lakiranjem zunanjosti v kovinski barvi Silverflake.

NAČIN ECO PRO.

Ko se izbere način ECO PRO, se vse usmeri na maksimalno učinkovitost in omogoči, glede na individualen slog vožnje, zmanjšanje porabe goriva do 20 odstotkov, kot kažejo rezultati interne študije BMW o porabi goriva.
Nadaljnjih pet odstotkov varčevalnega potenciala omogočajo dodatne funkcije jadranja, asistenta za predvidevanje poti in ECO PRO Route (slednji funkciji samo z navigacijskim sistemom Professional). Izpopolnijo se pedal za plin, karakteristični diagram menjalnika in točke vklopa prestav, hkrati pa se inteligentno prilagodi strategija sistema ogrevanja/klime. Nadzorni prikazovalnik vam kaže, kateri ukrepi BMW EfficientDynamics trenutno zmanjšujejo porabo goriva. Zraven, glede na vozne razmere, prejmete nasvete ECO PRO za varčno vožnjo.
Naslednja značilnost načina ECO PRO je funkcija jadranja: ko voznik v hitrostnem območju med 50 in 160 km/h odvzame plin in ne zavira, sistem loči pogonski sklop od motorja in vozilo se premika brez pogona oz. „jadra“.
Posebej inovativen poudarek načina ECO PRO predstavlja asistent za predvidevanje poti v povezavi z navigacijskim sistemom Professional. Na podlagi podatkov navigacijskega sistema prepozna ovinke, začetke krajev, krožni promet, križišča, omejitve hitrosti in avtocestne izvoze znotraj poteka poti in vam lahko tako daljnovidno posreduje nasvete za predčasen odvzem plina. Asistent za predvidevanje poti učinkovito upravlja funkcijo jadranja.
K obsegom načina ECO PRO se šteje tudi ECO PRO Route, ki v kombinaciji z najnovejšo generacijo navigacijskega sistema Professional in na osnovi različnih parametrov, kot so individualen slog vožnje, aktualne prometne razmere in stanje na cestah, preračuna najučinkovitejšo pot. Skupni računalnik vam v obliki bonusnega dosega kaže, koliko kilometrov več se lahko prevozi z načinom ECO PRO.

AERODINAMIKA.

Oblika vozila se dosledno podreja filozofiji BMW EfficientDynamics. Zlasti aerodinamično izpopolnjen sprednji podaljšan odbijač z odprtinami za zrak in spodnja stran vozila navdušujeta z inovativnimi novostmi za zmanjšanje zračnega upora in porabe goriva.

  • Air Curtain in Air Breather

    Podaljšan sprednji odbijač z odprtinami za zrak kot vidna oblikovna značilnost uteleša filozofijo BMW EfficientDynamics. Integriran Air Curtain usmeri protiveter preko dveh navpičnih odprtin vzdolž zunanjega dela okrovov sprednjih koles. Pospešen zračni tok ustvari tako imenovano „zaveso“ na zunanji strani koles. Tukaj nastopi Air Breather, ki usmeri zračni tok na sprednja kolesa. Ta inovativna ukrepa zmanjšata zračne turbulence in zračni upor, kar pomeni, da se zmanjša tudi poraba goriva.

  • Krmiljenje zračnih loput

    Krmiljenje zračnih loput med vožnjo preko senzorja neprekinjeno zaznava trenutno potrebo po hlajenju motorja in odpira oz. zapira zračne lopute hladilnika. Na ta način izpopolnjena aerodinamika in krajše faze segrevanja motorja zmanjšajo porabo goriva.

  • Zadnji spojler in Aero Blade

    Zadnji spojler na strešnem robu in z njim s strani povezana elementa Aero Blade skupaj tvorijo posebej učinkovit, tako imenovan „odtrgan rob“. Preko natančno definiranega zračnega toka v predelu zadka se moteče zračne turbulence in zavirajoči podtlaki zmanjšajo na minimum.

BMW X5 SDRIVE25D.

BMW X5 sDrive25d je najbolj učinkovita motorizacija znotraj modelne palete. Namesto vsekolesnega ima BMW X5 sDrive25d na voljo zadnji pogon. Iz tega izhajajoča manjša skupna masa vodi k posebej nizkim vrednostim porabe in emisij.
BMW X5 sDrive25d nudi s 160 kW (218 KM) dinamične vozne vrednosti – pri nizki povprečni porabi 5,6 l/100 km in emisijah CO2 149 g/km. Kljub skromni porabi doseže znamko 100 km/h v le 8,2 sekunde.

EMISIJSKI STANDARD EU6.

Revolucionarne tehnologije v motorizacijah BMW X5 že danes serijsko izpolnjujejo strogi emisijski standard EU6.
Motorji BMW so že od nekdaj pred svojim časom, saj so od leta 1917 ključna kompetenca proizvajalca BMW. V BMW X5 to dokazujejo še posebej impresivno. Z izvrstno zmogljivostjo, spontano odzivnostjo in zgledno mirnim tekom, s čemer izpolnjujejo najvišje standarde za kultivirano vozno udobje.
Gotovost v prihodnosti zagotavlja tudi serijska tehnologija BluePerformance pri vseh dizelskih motorjih: po njeni zaslugi se emisije dizelskega pogona lahko še izpopolnijo. Poleg komponent, kot sta filter za dizelske delce in oksidacijski katalizator, zbiralni katalizator za Nox skrbi za dodatno zmanjšanje dušikovih oksidov v izpušnem plinu. Poleg tega se uporablja druga različica razgradnje dušikovih oksidov: katalizator SCR (SCR = Selective Catalytic Reduction) z vbrizgom AdBlue. Kemična reakcija, ki se sprosti z vbrizgom raztopine sečnine AdBlue skrbi za to, da se izpust dušikovega oksida občutno zmanjša. S tem se dolgoročno vozite v enem najčistejših dizelskih vozil na svetu, ki z dosledno zmanjšanim izpustom onesnaževal izpolnjuje predpise strogega emisijskega standarda EU6.