VARČUJE NA PORABI. IN NE NA MOČI.

BMW EfficientDynamics v BMW X6.

BMW X6 ve, kako se ravna z viri. Dokaz: neustavljiva dinamika – pri nizkih vrednostih porabe in emisij. Popoln užitek v vožnji omogočajo inovativne tehnologije BMW EfficientDynamics, kot je inteligentna lahka konstrukcija ali izpopolnjena aerodinamika.

INTELIGENTNA LAHKA KONSTRUKCIJA.

Užitek v vožnji se izboljša z vsakim gramom mase vozila manj – po zaslugi inteligentne konstrukcije. Kolikor manjšo maso je potrebno premikati, toliko manj energije se porabi. Od 30-ih let prejšnjega stoletja, BMW to spoznanje dosledno prenaša na konstrukcijo svojih vozil – in ga nenehno izboljšuje. Vprašanja, s katerimi se naši inženirji srečujejo vedno znova: kjer je prihranek mase smiseln? In kje ne? Odgovor se glasi: inteligentna lahka konstrukcija. Pri tem se uporabljajo ultra lahki materiali, kot npr. magnezij za nosilce kokpita ali aluminij pri komponentah podvozja in sprednjem pokrovu. Tudi zvočno učinkovite obloge spodnje strani dna vozila iz tekstilnih materialov dajejo svoj prispevek k prihranku skupne mase. Skupna masa se je lahko s tem v primerjavi s predhodnikom bistveno zmanjšala.

AERODINAMIKA.

Oblika BMW X6 se dosledno podreja filozofiji BMW EfficientDynamics. Zlasti aerodinamično izpopolnjen sprednji podaljšan odbijač z odprtinami za zrak in spodnja stran vozila navdušujeta z inovativnimi novostmi za zmanjšanje zračnega upora in porabe goriva.
Integriran Air Curtain usmeri protiveter preko dveh navpičnih odprtin vzdolž zunanjega dela okrovov sprednjih koles. Pospešen zračni tok ustvari tako imenovano „zaveso“ na zunanji strani koles. Tukaj nastopi element Air Breather, ki usmeri zračni tok na sprednja kolesa. Ta inovativna ukrepa zmanjšata zračne turbulence in zračni upor, kar pomeni, da se zmanjša tudi poraba goriva.
Upravljanje zračnih loput med vožnjo preko senzorja neprekinjeno zaznava trenutno potrebo po hlajenju motorja in odpira oz. zapira zračne lopute hladilnika. Na ta način izpopolnjena aerodinamika in krajše faze segrevanja motorja zmanjšajo porabo goriva.

8-STOPENJSKI ŠPORTNI MENJALNIK STEPTRONIC.

8-stopenjski menjalnik Steptronic določa merila v udobju in dinamiki ter je osrednji del ukrepov BMW EfficientDynamics.
Posebej precizno stopnjevanje prestav omogoča optimalen razvoj moči pri vseh hitrostih. To občutno zmanjša porabo goriva, medtem ko je hkrati na voljo še več športnosti in dinamike.
Zlasti pri velikih hitrostih se preko dodatnih prestav zmanjša število vrtljajev in s tem tudi poraba ter hrup motorja. Svoj delež prispeva tudi sklopka pretvornika vrtilnega momenta – čeprav se preklopi v ročni način prestavljanja. Kombinacija neznatnih skokov vrtilne frekvence in precizne uglasitve menjalnika doseže posebej visoko udobje prestavljanja in občutno zmanjšan hrup.
Dodaten plus pri dinamiki je zdaj po zaslugi 8-stopenjskega menjalnika Steptronic iz BMW EfficientDynamics, preko stikala za uravnavanje vozne dinamike na voljo tudi z novim daljnovidnim pogonom. V načinu Sport povezava navigacijskih podatkov (pogoj je navigacijski sistem) in krmiljenja menjalnika, glede na potek poti, skrbi za še bolj športno-spontano odzivanje. Način Comfort nudi k udobju usmerjen program z manj prestavljanja.

NAČIN ECO PRO.

Način ECO PRO omogoča, glede na individualni slog vožnje, zmanjšanje porabe goriva do 20 odstotkov, kot kažejo rezultati interne študije BMW o porabi goriva. Nadaljnjih pet odstotkov varčevalnega potenciala omogočajo dodatne funkcije jadranja, asistenta za predvidevanje poti in ECO PRO Route.

  • Jadranje

    Funkcija jadranja loči pogonski sklop od motorja in vozilo se premika brez pogona oz. „jadra“, ko voznik v hitrostnem območju med 50 in 160 km/h odvzame plin, ne zavira in asistent za predvidevanje poti ne predvidi nobene prilagoditve hitrosti.

  • Asistent za predvidevanje poti

    Asistent za predvidevanje poti s pomočjo navigacijskega sistema prepozna ovinke, začetke krajev, krožni promet, križišča, omejitve hitrosti in avtocestne izvoze znotraj poteka poti in tako daljnovidno posreduje nasvete za predčasen odvzem plina.

  • ECO PRO Route

    ECO PRO Route kaže, glede na prometne razmere, slog vožnje in stanje na cesti, najučinkovitejšo pot. Skupni računalnik kaže, koliko odstotkov goriva se lahko prihrani preko izbire ECO PRO Route

INTELIGENTNO UPRAVLJANJE ENERGIJE.

K inteligentnemu upravljanju energije v BMW X6 se v okviru osnovne opreme štejejo tehnologije BMW EfficientDynamics, kot so funkcija Auto Start Stop, električna podpora krmilne sile in regeneracija zavorne energije. Součinkovanje teh tehnologij skrbi za trajnostno mobilnost in maksimalno učinkovitost.

  • Funkcija Auto Start Stop

    Funkcija Auto Start Stop skrbi za to, da se gorivo porablja le takrat, ko se vozilo vozi. Pri postankih, npr. pred semaforjem ali v počasi premikajočem se prometu, funkcija Auto Start Stop izkoristi svoj varčevalni potencial in enostavno izklopi motor, takoj ko voznik zavira vozilo do popolnega mirovanja.
    Prikaz v informacijskem zaslonu kaže, kdaj je funkcija aktivna. Ko voznik umakne nogo z zavornega pedala, se motor ponovno takoj in samodejno zažene.
    Vozno udobje in varnost ne sklepata nobenih kompromisov, saj se funkcija ne izvaja, če motor ni dosegel optimalne delovne temperature, če klima v notranjosti ni v želenem temperaturnem območju, če je stanje napolnjenosti akumulatorja prešibko ali če se premika volan. Osrednja krmilna enota zažene motor po potrebi tudi med postankom, npr., če se vozilo začne premikati ali pri zarošenem vetrobranskem steklu.
    Po želji se lahko funkcija Auto Start Stop s pritiskom tipke kadar koli deaktivira.

  • Električna podpora krmilne sile

    Vsako premikanje volana porablja energijo. Zakaj bi se energija porabljala, če volan miruje? Električna podpora krmilne sile proizvajalca BMW je zato aktivna samo takrat, ko je to potrebno. V primerjavi z običajnimi hidravličnimi sistemi krmilnih mehanizmov, porablja ta rešitev BMW energijo le med dejanskim zasukom volana. Pri konstantnem položaju volana elektromotor ni aktiven.

  • Regeneracija zavorne energije

    Vsako zaviranje sprošča kinetično energijo, ki je v vozilih dolgo časa ostajala neizkoriščena. Regeneracija zavorne energije izrablja ta doslej neizkoriščeni potencial in proizvaja električni tok iz sproščene potisne energije, ki nastane, ko voznik odvzame plin ali zavira. S tem se polni akumulator. Po zaslugi tega inteligentnega sistema za upravljanje energije, neprekinjeno obratovanje alternatorja ni več potrebno in generator se razbremeni. Rezultat: poraba goriva se zmanjša in moč se poveča – povsem v duhu BMW EfficientDynamics.