NAVDUŠENJE RASTE. ČASI KROGA PADAJO.

BMW M

Vozna dinamika in učinkovitost v BMW M6 Coupé.

NAVDUŠENJE RASTE. ČASI KROGA PADAJO.

Vozna dinamika in učinkovitost v BMW M6 Coupé.

Ko se 8-valjni bencinski motor M TwinPower Turbo prebudi pod dolgim pokrovom motorja, se zabrišejo meje med stezo skozi bokse in garažo. Dirkaški geni so očitni – agilnost in preciznost pri BMW M6 Coupé tičita v vsakem vlaknu. Konturirana karbonska streha s svojo majhno maso zniža težišče vozila v korist vozne dinamike, medtem ko še poveča učinkovitost. S tem ta elegantni športni kupe vedno zaseda prvi štartni položaj.

NAVDUŠENJE RASTE. ČASI KROGA PADAJO.Vozna dinamika in učinkovitost v BMW M6 Coupé.

Ko se 8-valjni bencinski motor M TwinPower Turbo prebudi pod dolgim pokrovom motorja, se zabrišejo meje med stezo skozi bokse in garažo. Dirkaški geni so očitni – agilnost in preciznost pri BMW M6 Coupé tičita v vsakem vlaknu. Konturirana karbonska streha s svojo majhno maso zniža težišče vozila v korist vozne dinamike, medtem ko še poveča učinkovitost. S tem ta elegantni športni kupe vedno zaseda prvi štartni položaj.

7-STOPENJSKI M MENJALNIK Z DVOJNO SKLOPKO Z DRIVELOGIC.

M menjalnik z dvojno sklopko z Drivelogic je inovativen 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, ki je posebej prilagojen za motorje BMW M z visoko vrtilno frekvenco. Razpolaga z avtomatsko izbiro prestave z izpopolnjeno trakcijo, Launch Control, Low Speed Assistance in funkcijo Auto Start Stop. Upravljanje poteka avtomatsko ali ročno preko prestavnih vzvodov na M usnjenem volanu ali prestavne ročice na sredinski konzoli.
M menjalnik z dvojno sklopko omogoča ekstremno hitro menjavanje prestav brez prekinitve vlečne sile. Za to sta pristojna dva ločena sklopa menjalnika z lastno sklopko, ki moč motorja s prekrivanjem sklopk prenašata na zadnja kolesa brez prekinitve vlečne sile. Strategija prestavljanja se z uporabo razpoložljivih navigacijskih podatkov optimira, s tem da M menjalnik z dvojno sklopko, na primer, pred ovinkom predvidljivo prestavi navzdol. Dodatna funkcija Launch Control, ki omogoča štart iz mesta z maksimalnim pospeškom, nudi ekstremno dinamično vozno doživetje: prestavljanje pri polnem plinu, brez pedala za sklopko in z neprekinjenim prenosom moči.
Funkcija Drivelogic nudi v avtomatiziranem (način „D“) in ročnem (način „S“) obratovanju možnost izbire med tremi programi prestavljanja: ekstremno športen, udoben ali varčen.

PAKET COMPETITION.

Čisti dirkaški občutek: s paketom M Competition prinaša BMW M6, po zaslugi večje moči motorja, neposrednejšega krmiljenja in posebej uglašenega podvozja, še večjo zmogljivost na cesto.

 

Moč 8-valjnega bencinskega motorja M TwinPower Turbo se s 423 poveča na 441 kW. Ta plus v moči se doseže s povečanjem polnilnega tlaka v zgornjem območju vrtilne frekvence. M športen izpušni sistem proizvaja športen zvok motorja z zajamčenim dejavnikom kurje polti. Na dirkalni stezi in v vsakdanu skrbita posebej uglašeno podvozje in športno neposreden krmilni mehanizem za to, da se vsak zasuk volana prenaša z maksimalno natančnostjo. Navzven navdušujejo ekskluzivna 20" M lita alu. platišča Double-spoke 601 M v dvobarvnem videzu s kombiniranimi pnevmatikami in črno pokromana dvojna zaključka končnih izpušnih cevi M športnega izpušnega sistema.

AKTIVNI M DIFERENCIAL.

Aktivni M diferencial s popolnoma spremenljivo porazdelitvijo pogonskega momenta med zadnjima kolesoma izpopolni trakcijo in vozno stabilnost pri dinamični menjavi voznega pasu ter pospeševanju iz ovinka, visoki vožnji skozi ovinek, različnih razmerah na cesti, na snegu, gramozu in ledu. Še posebej pri ekstremnih prečnih pospeških skrbi za precizno lego na cesti. Stalno, brezstopenjsko uravnavanje diferencialne zapore vodi do harmonizacije obnašanja vozila med vožnjo in s tem do boljše možnosti nadzora ekstremnih voznih razmer.
Izpopolnitev trakcije se izvaja preko elektronsko krmiljene lamelne zapore, ki zmanjša razliko vrtilne frekvence med zadnjima kolesoma. Sistem, ki izvira iz sveta motošporta, je preko elektronske krmilne enote povezan z dinamičnim nadzorom stabilnosti (DSC) in proaktivno pri vsakem voznem stanju skrbi za spremenljivo uporabo zapornega momenta od nič do 100 odstotkov glede na razmere, s čemer se nevtralizirajo še tako majhne razlike navora med pogonskima kolesoma – brez tendence za podkrmiljenje. Tako aktivni M diferencial skrbi za optimalen oprijem in odlično lego na cesti ter pretvarja pogonski moment motorja v potisno silo praktično brez izgub.

M KARBONSKO-KERAMIČNA ZAVORA.

Keramična zavora M Carbon* je rezultat doslednega prenosa tehnologije iz sveta motošporta. Z uporabo inovativne kombinacije iz karbonskih vlaken in kompozitne keramike je zavorne sila še bolj neposredna in dodatno se izboljša stabilnost pri pojemanju zavornega učinka. Poleg tega je zavora odporna proti koroziji, še bolj toplotno odporna, neobčutljiva na obrabo in prispeva k manjši skupni masi. Zaradi svoje lahke konstrukcije se zmanjšajo rotirajoče in nevzmetene mase, kar vodi do izboljšanja zmožnosti pospeševanja, odzivnosti in lege na cesti, pa tudi k boljši vozni dinamiki, trakciji in udobju vzmetenja ter manjši porabi goriva.


Z izjemno velikimi zavornimi koluti (spredaj 410 mm, zadaj 396 mm), šestbatnimi nepremičnimi zavornimi sedli spredaj in enobatnimi plavajočimi zavornimi sedli zadaj so keramične zavore M Carbon, zaradi zelo visoke toplotne odpornosti, primernne tudi za dirkaške podvige. Naluknjani zavorni koluti s prisilnim hlajenjem zagotavljajo intenzivnejše odvajanje toplote. Keramične zavore M Carbon so prepoznavne po lakiranju zavornih sedel v zlati mat barvi in značilnem M logotipu.


* Odvisno od pogojev in uporabe lahko posebne lastnosti materialov povzročijo hrup pri obratovanju, zlasti na mokrem cestišču preden se vozilo ustavi. Vpliv vlage in soli za posipavanje cest lahko povzroči, da je zaviranje enakovredno običajnim zavornim sistemom. To se lahko za kratek čas pojavi v obliki zmanjšanja zaviranja in se lahko izravna z večjim pritiskom na stopalko, kadar je to potrebno.

DIRKAŠKI ZNAČAJ.

Nepremagljiva dinamika, izvrstna agilnost, precizno obnašanje vozila med vožnjo – za užitkom v vožnji v BMW M6 Coupé tiči visoko razvita tehnologija. Testiran pod ekstremnimi pogoji, pripravljen za popoln sprint in z maksimalnim oprijemom. Športna nastavitev, individualno po meri za vsak slog vožnje.

  • Launch Control

    Launch Control pri segretem motorju na delovni temperaturi omogoča maksimalno pospeševanje iz mesta. Za to voznik z daljšim pritiskom tipke DSC deaktivira dinamični nadzor stabilnosti (DSC) in aktivira Launch Control. Izbere sekvenčni način s programom vožnje 3, drži vozilo na mestu z nožno zavoro in pohodi pedal za plin do dna, tako imenovani kickdown. Ko posveti simbol štartne zastave v prikazu kombiniranega instrumenta, se pri pritisnjenem pedalu za plin avtomatsko uravna idealno število vrtljajev motorja za speljevanje. Nato voznik sprosti zavoro pri pritisnjenem pedalu za plin do dna in vozilo maksimalno pospeši, dokler se ne odvzame plin. M menjalnik z dvojno sklopko določa točke vklopa prestav tako, da je pri prestavljanju navzgor vedno na voljo optimalna priključna vrtilna frekvenca. Oprema, ki jo cenijo vozniki s posebej športnimi ambicijami.

  • Elektronski nadzor blažilnikov

    Elektronski nadzor blažilnikov (EDC) avtomatsko ali z ročnim vklopom prilagaja silo blaženja vozni situaciji. Vsa premikanja vozila, ki imajo vpliv na njegovo obnašanje med vožnjo, so nadzorovana preko senzorjev. Elektronski nadzor blažilnikov oceni te podatke in jih posreduje na blažilnik. Ta preko magnetnih ventilov brezstopenjsko prilagaja silo blaženja glede na spremenljive razmere na cesti, natovorjenost in vozne razmere. Nihanja vozila okoli prečne osi pri zaviranju ali premikanja karoserije, kot npr. pri vožnji preko grbin, skozi ovinek ali pri pospeševanju, se občutno zmanjšajo. Rezultat se kaže v bolj varni vožnji – npr. zaradi krajše zavorne poti – in izboljšanem voznem udobju.

  • Dinamični nadzor stabilnosti

    K nadaljnjim poudarkom v celotnem konceptu BMW M6 Coupé se šteje dinamični nadzor stabilnosti (DSC). V primerjavi s predhodnimi sistemi, izpopolnjene funkcije za uravnavanje vodijo k še boljši vozni dinamiki. Poleg tega so bile vanj vključene dodatne funkcije za aktivno varnost (pripravljenost zavor, sušenje zavor, kompenzacija pri pojemanju zavornega učinka) in udobje (asistent pri speljevanju, parkirna zavora z Automatic Hold).
    Dinamični nadzor stabilnosti omogoča vozniku, da izbira med tremi načini: DSC on, MDM (M Dynamic Mode) in DSC off. Medtem ko DSC on z zavornimi posegi ciljno deluje proti podkrmiljenju in prekrmiljenju, MDM dovoli večje spodrsavanje kolesa in s tem ambicioznejšim voznikom omogoča drsenja. Pri prekoračitvi določene mejne vrednosti tudi v tem načinu intervenirajo pomožne funkcije. Z deaktiviranim DSC (DSC off) ima voznik možnost, da na dirkališčih maksimalno izkoristi mejno območje in s pedalom za plin vozilo pripravi do športnega drsenja.

  • M Servotronic

    V vsaki vozni situaciji optimalna pomoč pri krmiljenju – M Servotronic dinamično prilagaja krmilno silo aktualni hitrosti in skrbi za neposredno ter precizno krmiljenje tudi pri veliki hitrosti. Hkrati nudi maksimalno udobje prek manjšega fizičnega napora pri premikanju volana in zagotavlja maksimalno okretnost pri parkiranju ter manevriranju ali pri vožnji skozi ozke, zavite ulice in ovinkaste ceste.
    Pri tem krmilna naprava s pomočjo hitrosti izračuna potrebno podporo krmilne sile za aktualno vozno stanje. Krmilna sila hidravličnega servovolana se dozira občutljivo in je precizno prilagojena glede na vozno situacijo.
    Za krmiljenje pri majhnih hitrostih je potrebna le minimalna sila za zasuk volana. Z naraščajočo hitrostjo se servopodpora kontinuirano zmanjšuje, kar zagotavlja bolj neposreden stik s cesto in optimalno vožnjo naravnost. M Servotronic je prilagojen M specifično in prek pritiska gumba nudi izbiro med tremi različnimi diagrami. V kombinaciji s paketom M Competition se M Servotronic odziva še bolj neposredno.

M DRIVER'S PAKET.

Z M Driver's paketom se največja hitrost poveča s serijskih 250 na 305 km/h. M Driver's paket se lahko naroči neposredno ob nakupu novega vozila ali pa se brez težav nadgradi naknadno. Ko je nameščen, ostanejo vsi ostali tehnični podatki nespremenjeni. V paketu je vključen tudi kupon intenzivnega usposabljanja BMW M v okviru BMW Driving Experience. Če se M Driver's paket zakupi večkrat, se lahko usposabljanje v okviru BMW Driving Experience proti doplačilu spremeni tudi v drugo usposabljanje.

M DRIVE.

M Drive omogoča individualno nastavitev osebnih voznih profilov od udobnega jadranja do športno neposredne uglasitve za uporabo na dirkališču. S pritiskom enega izmed gumbov M Drive na multifunkcijskem volanu, se lahko kadar koli prikliče eden od dveh shranjenih profilov z vsemi nastavitvami. Preddoločene konfiguracije se lahko individualno nastavijo preko menija iDrive.
Okoli prestavne ročice avtomatskega menjalnika so na sredinski konzoli razporejene M tipke za uravnavanje vozne dinamike, preko katerih se lahko nastavijo vse funkcije pogonskega sklopa in podvozja z možnostjo individualne konfiguracije. Med seboj neodvisno se lahko izbirajo način DSC, močnostna karakteristika motorja, diagram dinamičnega nadzora blažilnikov, karakteristična krivulja M Servotronic in program prestavljanja M menjalnika z dvojno sklopko. S tem se lahko sestavi podrobna nastavitev vozila in shrani z daljšim pritiskom enega od obeh gumbov M Drive na multifunkcijskem volanu.

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Bodisi gre za maksimalno zmogljivost bodisi za minimalno porabo – na koncu se pri BMW vse vrti okoli značilnega užitka v vožnji BMW. BMW EfficientDynamics je ime za strategijo BMW, ki zmanjša porabo goriva in emisije na minimum ter hkrati poveča dinamiko in užitek v vožnji na maksimum. Je paket ukrepov, ki obsega pogon, upravljanje energije in koncept vozila na osnovi inteligentne lahke konstrukcije – in to serijsko pri vsakem BMW.

BMW EfficientDynamics

  • Funkcija Auto Start Stop

    Funkcija Auto Start Stop skrbi za to, da se gorivo porablja le takrat, ko se vozilo vozi. Pri postankih, npr. pred semaforjem ali v počasi premikajočem se prometu, funkcija Auto Start Stop izkoristi svoj varčevalni potencial in enostavno izklopi motor, takoj ko je vozilo v prostem teku in ko voznik zavira vozilo do popolnega mirovanja.
    Prikaz v informacijskem zaslonu kaže, kdaj je funkcija aktivna. Ko voznik umakne nogo z zavornega pedala, se motor ponovno takoj in samodejno zažene.
    Vozno udobje in varnost ne sklepata nobenih kompromisov, saj se funkcija ne izvaja, če motor ni dosegel optimalne delovne temperature, če klima v notranjosti ni v želenem temperaturnem območju, če je stanje napolnjenosti akumulatorja prešibko ali če se premika volan. Osrednja krmilna enota zažene motor po potrebi tudi med postankom, npr., če se vozilo začne premikati ali pri zarošenem vetrobranskem steklu. Po želji se lahko funkcija Auto Start Stop s pritiskom tipke kadar koli deaktivira.

  • Regeneracija zavorne energije

    Vsako zaviranje sprošča kinetično energijo, ki je v vozilih dolgo časa ostajala neizkoriščena. Regeneracija zavorne energije izrablja ta doslej neizkoriščeni potencial in proizvaja električni tok iz sproščene potisne energije, ki nastane, ko voznik odvzame plin ali zavira. S tem se polni akumulator. Po zaslugi tega inteligentnega sistema za upravljanje energije, neprekinjeno obratovanje alternatorja ni več potrebno in generator se razbremeni. Rezultat: manjša poraba goriva in večja moč – povsem v duhu BMW EfficientDynamics.