NAJBOLJŠI ČAS KROGA. TUDI, ČE NI DIRKALIŠČA.

BMW M

Vozna dinamika in učinkovitost BMW X5 M.

NAJBOLJŠI ČAS KROGA. TUDI, ČE NI DIRKALIŠČA.

Vozna dinamika in učinkovitost BMW X5 M.

BMW X5 M razpolaga s skoncentrirano močjo, ki jo M specifičen xDrive učinkovito prenaša na cesto. Izvrstna trakcija je zajamčena. Za bliskovito prestavljanje skrbi osnovni 8-stopenjski M menjalnik Steptronic, bodisi ročno bodisi avtomatsko. M kompozitne zavore zagrabijo brezkompromisno pri vsaki hitrosti. Po zaslugi tehnologij BMW EfficientDynamics pa gre enormna zmogljivost z roko v roki z učinkovitostjo.

NAJBOLJŠI ČAS KROGA. TUDI, ČE NI DIRKALIŠČA.Vozna dinamika in učinkovitost BMW X5 M.

BMW X5 M razpolaga s skoncentrirano močjo, ki jo M specifičen xDrive učinkovito prenaša na cesto. Izvrstna trakcija je zajamčena. Za bliskovito prestavljanje skrbi osnovni 8-stopenjski M menjalnik Steptronic, bodisi ročno bodisi avtomatsko. M kompozitne zavore zagrabijo brezkompromisno pri vsaki hitrosti. Po zaslugi tehnologij BMW EfficientDynamics pa gre enormna zmogljivost z roko v roki z učinkovitostjo.

8-STOPENJSKI M MENJALNIK STEPTRONIC Z DRIVELOGIC.

8-STOPENJSKI M MENJALNIK STEPTRONIC Z DRIVELOGIC.

Optimalen razvoj moči.

8-stopenjski M menjalnik Steptronic z Drivelogic postavlja merila glede športnosti in prestavljanja. Posebej precizno stopnjevanje prestav in ekstremno hitro prestavljanje omogočata optimalen razvoj moči pri vseh hitrostih, kar izboljša tako vozno dinamiko kot učinkovitost. Zlasti pri velikih hitrostih se preko osme prestave zmanjša število vrtljajev in s tem tudi poraba ter hrup motorja. Zlasti pri velikih hitrostih se preko osme prestave zmanjša število vrtljajev in s tem tudi poraba ter hrup motorja. Ročno prestavljanje je možno tako v načinu „D“ kot „S“, po izbiri preko M prestavne ročice ali M prestavnih vzvodov na volanu. V ročnem načinu „S“, M menjalnik Steptronic ne prestavi avtomatsko navzgor, pri čemer motor po potrebi doseže maksimalno vrtilno frekvenco.

Ekstremno športen.

Poleg tega lahko voznik pri polnem plinu prestavlja ekstremno športno in si s pomočjo funkcije Drivelogic preko pritiska gumba neposredno nastavi obnašanje prestavljanja v treh stopnjah: od učinkovitega in udobnega preko športnega do dirkaškega z ekstremno kratkimi prestavnimi časi. Za posebej neposredno povezanost prenosa moči med motorjem in menjalnikom z minimalnimi prekinitvami vlečne sile skrbijo tudi daljši časi zapiranja premostitvene sklopke pretvornika. Pri mirovanju vozila ekskluzivno pri M vozilih ni toge spojitve med motorjem in menjalnikom, tako da „lezenje“ ni možno. Za manevriranje se lahko npr. s kratkim dotikom pedala za plin aktivira „lezenje na zahtevo“.

M SPECIFIČEN XDRIVE.

M SPECIFIČEN XDRIVE.

Inteligentni sistem štirikolesnega pogona BMW.

Inteligentni sistem štirikolesnega pogona BMW xDrive brezstopenjsko porazdeli pogonski moment med obe premi. Da se zahteve z ozirom na trakcijo, stabilnost ohranjanja smeri vožnje in varno vožnjo izpolnijo pravočasno in na najboljši možen način, elektronsko uravnavan sistem krmili porazdelitev pogonskega momenta z bliskovito hitrostjo. S tem se lahko prepreči prekrmiljenje ali podkrmiljenje, kar dodatno izboljša stabilnost ohranjanja smeri vožnje in lego na cesti vozila.

Dinamičen v ovinkih.

Za izboljšanje voznodinamičnih lastnosti je xDrive pri vozilu BMW M konstruiran s posebej na zadku poudarjenim značajem. Pri tem se moč prednostno prenaša na zadnja in šele občutno pozneje na sprednja kolesa. S tem se predvsem pri izhodu iz ovinka zmanjša namera za podkrmiljenje. Voznik lahko torej pospeši prej in močneje ter tako uživa v visokem voznodinamičnem potencialu vozila. Po potrebi dobi sprednja prema do 50 odstotkov več pogonskega momenta. Pri izklopljenem dinamičnem nadzoru stabilnosti so možna celo kontrolirana drsenja.

M KOMPOZITNA ZAVORA.

M KOMPOZITNA ZAVORA.

S prenosom tehnologije iz sveta motošporta dosega M kompozitna zavora stalen zavorni učinek in stabilnost pri pojemanju zavornega učinka tudi pri visoki obremenitvi. Uporaba različnih, zelo odpornih materialov vodi do visoke termične stabilnosti in dolge življenjske dobe, preciznega doziranja zavorne sile in zmanjšanja mase, kar se pozitivno odraža na agilnost, dinamiko, pospešek in porabo goriva.

Naluknjani zavorni koluti s prisilnim hlajenjem in šestbatnimi zavornimi sedli spredaj skrbijo za izpopolnjeno odzivnost na mokri cesti in boljše odvajanje toplote. Zavorna sedla v kovinski modri barvi z značilnim M logotipom markantno poudarijo športen videz zavornih kolutov in avtentično M obliko.

DIRKAŠKI ZNAČAJ.

BMW X5 M z neustavljivo dinamiko, superiorno agilnostjo in precizno lego na cesti določa merila v svojem segmentu. Z Launch Control kadar koli izvedete popoln štart. Medtem ko Dynamic Drive, dinamični nadzor zmogljivosti in dinamični nadzor blažilnikov optimalno prilagodijo nastavitev vozila zahtevam vsake vozne situacije.

  • Launch Control

    Launch Control pri segretem motorju na delovni temperaturi omogoča maksimalno pospeševanje iz mesta. Za to voznik z daljšim pritiskom na tipko DSC deaktivira dinamični nadzor stabilnosti (DSC) in aktivira Launch Control. Izbere sekvenčni način s programom vožnje 3, drži vozilo na mestu z nožno zavoro in pohodi pedal za plin do dna, tako imenovan kickdown. Ko posveti simbol štartne zastave v prikazu kombiniranega instrumenta, se pri pritisnjenem pedalu za plin avtomatsko uravna idealno število vrtljajev motorja za speljevanje. Nato voznik sprosti zavoro pri pritisnjenem pedalu za plin do dna in vozilo maksimalno pospeši, dokler se ne odvzame plin. 8-stopenjski M menjalnik Steptronic določa točke vklopa prestav tako, da je pri prestavljanju navzgor vedno na voljo optimalna priključna vrtilna frekvenca. Oprema, ki jo cenijo vozniki s posebej športnimi ambicijami.

  • Dinamični nadzor zmogljivosti

    Dinamični nadzor zmogljivosti (DPC) skrbi za občuten plus pri športnosti in optimalno vozno dinamiko, s tem da fleksibilno porazdeli pogonski moment med kolesoma zadnje preme. V kombinaciji z drugimi sistemi za uravnavanje podvozja, DPC skrbi za še večjo preciznost vožnje in športnost. Z M specifično uglasitvijo se zmanjša potreben kot zavijanja in poveča natančnost.
    Za to je zadnja prema poleg diferenciala opremljena še z dvema elektronsko uravnavanima prenosnikoma, s pomočjo katerih DPC, glede na vozno situacijo, posreduje več pogonskega momenta na zadnje kolo, ki je na zunanji strani ovinka.

  • Dynamic Drive

    Preko aktivnih, hidravlično krmiljenih stabilizatorjev aktivni sistem za uravnavanje podvozja Dynamic Drive zmanjša nagibanje okoli vzdolžne osi ali bočni nagib vozila v ovinkih ali pri hitrih izogibalnih manevrih. S tem se izboljšata udobje in agilnost, medtem ko se krmilni mehanizem odziva še bolj precizno. Voznik lahko tako v polni meri uživa v enormnem voznodinamičnem potencialu vozila BMW M.
    Pri vožnji naravnost sta obe polovici stabilizatorja ločeni ena od druge, tako da lahko blaženje in vzmetenje delujeta brez tujih vplivov in po potrebi.
    S pomočjo številnih senzorjev sistem analizira vozno situacijo in pri vožnji skozi ovinek zmanjša, odvisno od prečnega pospeška, bočni nagib vozila na minimum. Z aktivno porazdelitvijo nihanja med sprednjo in zadnjo premo se prav tako močno ublažijo kritične vozne situacije. Zaradi M specifične uglasitve z močnejšim momentom nihanja na zadnji premi se vozilo odlikuje s še bolj športno karakteristiko vožnje. Dosežena M specifična stabilnost pri zavijanju s spremembo obremenitve izboljša neposrednost krmilnega mehanizma in vozilo se na ukaze volana odziva še bolj spontano.

  • Dinamični nadzor blažilnikov

    Dinamični nadzor blažilnikov spuščenega podvozja stalno prilagaja karakteristiko blažilnikov trenutni vozni situaciji in površini vozišča. Voznik si lahko preko tipk za uravnavanje vozne dinamike na sredinski konzoli nastavi podvozje glede na svojo trenutno preferenco – od komfortnega s še vedno visokim voznodinamičnim potencialom, do izrazito športnega pri poudarjeno aktivnejši vožnji in čistemu M užitku v vožnji. V načinu COMFORT delujejo blažilniki bolj mehko in s tem še posebej na neravnem cestišču zmanjšajo moteča vertikalna premikanja vozila na minimum. V načinih SPORT in SPORT+ so blažilniki uglašeni trše, kar pomeni dodaten plus pri športnem užitku v vožnji na ovinkastih cestah, kjer se M specifična visoka zmogljivost vozila lahko zares izkoristi v polni meri. Premikanja koles in karoserije se za maksimalno vozno dinamiko na ravnem cestišču zmanjšajo na minimum. V meniju M Drive predkonfigurirane nastavitve se lahko izberejo neposredno preko M gumbov na volanu.
    Premikanja na vsakem kolesu, ki jih zaznajo senzorji, se analizirajo v krmilni enoti. Blažilniki se prilagodijo znotraj delčkov sekunde. Pri tem se odbojna in kompresijska stopnja blažilnikov stalno in neodvisno prilagaja. Rezultat: prvovrstna lega na cesti zaradi optimalnega blaženja in vzmetenja na vsakem kolesu.

M DRIVER'S PAKET.

Z M Driver's paketom se največja hitrost poveča s serijskih 250 na 305 km/h. M Driver's paket se lahko naroči neposredno ob nakupu novega vozila ali pa se brez težav nadgradi naknadno. Ko je nameščen, ostanejo vsi ostali tehnični podatki nespremenjeni. V paketu je vključen tudi kupon intenzivnega usposabljanja BMW M v okviru BMW Driving Experience. Če se M Driver's paket zakupi večkrat, se lahko usposabljanje v okviru BMW Driving Experience proti doplačilu spremeni tudi v drugo usposabljanje.

M DRIVE.

M Drive omogoča individualno nastavitev osebnih voznih profilov od udobnega jadranja do športno neposredne uglasitve za uporabo na dirkališču. S pritiskom na enega izmed gumbov M Drive na M usnjenem volanu, se lahko kadar koli prikliče eden od dveh shranjenih profilov z vsemi nastavitvami.
Okoli prestavne ročice avtomatskega menjalnika so na sredinski konzoli razporejene M tipke za uravnavanje vozne dinamike, preko katerih se lahko nastavijo vse funkcije pogonskega sklopa in podvozja z možnostjo individualne konfiguracije. Neodvisno drug od drugega se lahko izbirajo način DSC, močnostna karakteristika motorja, diagram prilagodljivega podvozja, karakteristična krivulja M Servotronic, program prestavljanja 8-stopenjskega M menjalnika Steptronic in prikaz Head Up projektorja. Preko menija iDrive se lahko sestavi individualna in podrobna nastavitev vozila, ki se nato shrani z daljšim pritiskom na enega izmed obeh gumbov M Drive na M usnjenem volanu.

M SERVOTRONIC.

Uživajte v pravi podpori krmilne sile v vseh voznih razmerah – M Servotronic optimalno prilagaja podporo krmilne sile glede na voženo hitrost in skrbi za neposredno ter precizno krmiljenje tudi pri veliki hitrosti. Poleg tega nudi maksimalno udobje preko manjšega fizičnega napora pri premikanju volana in zagotavlja maksimalno okretnost pri parkiranju ter manevriranju ali vožnji skozi ozke, zavite ulice in ovinkaste ceste.
Pri tem krmilna naprava s pomočjo hitrosti izračuna potrebno podporo krmilne sile za aktualno vozno stanje. Preko elektromagnetnega krmiljenja ventila krmilne hidravlike se lahko krmilna sila odmerja izjemno občutljivo in se s tem na določene vozne razmere prilagaja z bistveno večjo preciznostjo kot pri običajnih servovolanih, ki se orientirajo na število vrtljajev motorja.
Za krmiljenje pri majhnih hitrostih je potrebna le minimalna sila za zasuk volana. Z naraščajočo hitrostjo se servopodpora kontinuirano zmanjšuje, kar zagotavlja bolj neposreden kontakt s cesto in optimalno vožnjo naravnost. M Servotronic je uglašen M specifično in nudi tri diagrame za individualno konfiguracijo, ki se lahko prikliče s pritiskom gumba.

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Z BMW EfficientDynamics izvlečete več iz vsakega litra goriva: večja zmogljivost, višja učinkovitost in več užitka v vožnji. Čista dinamika po zaslugi inovativnih tehničnih ukrepov, ki zmanjšajo porabo in hkrati povečajo užitek v vožnji – serijsko v vsakem BMW.

  • Funkcija Auto Start Stop

    Funkcija Auto Start Stop skrbi za to, da se gorivo porablja le takrat, ko se vozilo vozi. Pri postankih, npr. pred semaforjem ali v počasi premikajočem se prometu, funkcija Auto Start Stop izkoristi svoj varčevalni potencial in enostavno izklopi motor, takoj ko vozilo popolnoma miruje in voznik pritisne zavoro.
    Prikaz v informacijskem zaslonu kaže, kdaj je funkcija aktivna. Kakor hitro voznik z zavore nogo prestavi na pedal za plin, se motor v delčku sekunde ponovno avtomatsko zažene.
    Vozno udobje in varnost ne sklepata nobenih kompromisov, saj se funkcija ne izvaja, če motor ni dosegel optimalne delovne temperature, če klima v notranjosti ni v želenem temperaturnem območju, če je stanje napolnjenosti akumulatorja prešibko ali če se premika volan. Osrednja krmilna enota zažene motor po potrebi tudi med postankom, npr., če se vozilo začne premikati ali pri zarošenem vetrobranskem steklu. Po želji se lahko funkcija Auto Start Stop s pritiskom tipke kadar koli deaktivira.

  • Regeneracija zavorne energije

    Vsako zaviranje sprošča kinetično energijo, ki je v vozilih dolgo časa ostajala neizkoriščena. Regeneracija zavorne energije izrablja ta doslej neizkoriščeni potencial in proizvaja električni tok iz sproščene potisne energije, ki nastane, ko voznik odvzame plin ali zavira. S tem se polni akumulator. Po zaslugi tega inteligentnega sistema za upravljanje energije, neprekinjeno obratovanje alternatorja ni več potrebno in generator se razbremeni. Rezultat: manjša poraba goriva in večja moč – povsem v duhu BMW EfficientDynamics.