i4 eDrive40 Gran Coupe: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 491–600
i5 M60 xDrive Sedan: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 19,5–17,1; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 473–539
BMW i3[1]: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km: 16,6-15,3 Električni doseg (po WLTP) v km[2]: 278–307
Zakaj je električno vozilo tako posebno?
Elektromotorji navdušujejo z močnim pospeševanjem.
V primerjavi z motorjem z notranjim izgorevanjem se moč električnega pogona sproščena še bolj dinamično. Med vožnjo se njegova polna moč prenaša linearno.
Baterija električnega vozila nadomešča posodo za gorivo.
Vozite na elektriko, namesto da bi kurili gorivo. Električno vozilo nima posode za bencin ali dizel. Ima električno baterijo, ki je dobro zaščitena, da prenese nesreče, skupaj s sistemom za polnjenje.
Rekuperacija polni baterijo med zaviranjem.
Vozila z elektromotorjem imajo regenerativni zavorni sistem. Za razliko od običajnih zavornih sistemov ta sistem obnavlja energijo. To imenujemo obnavljanje energije ali rekuperacija.
Baterija električnega vozila BMW. Dobro je vedeti.
Kapaciteta, zmogljivost polnjenja ali teža. Za baterije električnih vozil se uporablja veliko izrazov. Kratek pregled.
Dolga življenjska doba je prirojena vrednost baterije električnega vozila.
Podobno kot pri motorju z notranjim zgorevanjem je tudi baterija električnega vozila najdragocenejša komponenta BMW. Cena baterije električnega vozila je odvisna od njene kapacitete. Skratka, več energije kot lahko shrani baterija električnega vozila, dražja je. Vendar pa lahko vozniki pozitivno vplivajo na življenjsko dobo baterije električnega vozila s prilagajanjem lastnega sloga vožnje. Vgrajene funkcije prav tako pomagajo zaščititi baterijo.
Kako pozitivno vplivati na življenjsko dobo baterije vašega električnega vozila?
Baterija električnega vozila je bila razvita z največjo skrbnostjo. Vendar pa se doseg in zmogljivost polnjenja sčasoma nekoliko poslabšata skladno z običajnim procesom staranja. To je znano kot zdravstveno stanje (SoH) baterije. Izraz izraža največjo energetsko zmogljivost baterije rabljenega električnega vozila v primerjavi z novo baterijo. Nižji SoH pomeni krajši doseg. Toda s skrbnim ravnanjem in previdnim slogom vožnje lahko podaljšate življenjsko dobo baterije.
Priporočila za optimizacijo življenjske dobe baterije vašega električnega vozila.
Kako baterija električnega vozila ohranja visoko raven energije?
Baterija električnega vozila je zasnovana za vse vrste vsakodnevnih situacij vožnje, vendar je podvržena fizičnemu staranju. Eden od vidikov staranja časovno odvisen, torej glede na starost v letih. Bolj kot se dosledno izogibate visokim stanjem napolnjenosti in temperaturam baterije, ko je vozilo parkirano, manjše je njeno časovno staranje. Na drugi vidik staranja pa pomembno vpliva število ciklov polnjenja in praznjenja. Temu pravimo ciklično staranje. Med drugim ga zmanjšujeta predvidljiv slog vožnje in zmerna zmogljivost polnjenja.
Dolgoletne izkušnje na
primeru BMW i3.
Trajnost baterij za električna vozila BMW je bila dokazana že pri našem pionirskem električnem modelu, BMW i3. Proces staranja baterij spremljamo od leta 2013. In še pred tem, med razvojem BMW i3, smo analizirali proces staranja s simulacijo v kompleksnih okoljih vožnje in polnjenja.
Najboljši pogoji za novejše generacije BMW.
V primerjavi s trenutnimi modeli so imeli prvi modeli BMW i3 zelo majhne baterije. Toda zahvaljujoč tehničnemu napredku in večjim baterijam so novejše generacije električnih vozil BMW bolje pripravljene na spopadanje s staranjem. Ker pa na ta proces v posameznih primerih vplivajo številni dejavniki, ni mogoče podati splošne izjave o staranju posameznih vozil.
Struktura elektromotorja. Preprosto pojasnjeno.
Kako deluje električni pogon?
Elektromotor pretvarja električni tok v premikanje. Ima dva ključna sestavna dela: rotor in stator. Kot že samo ime pove, se rotor vrti, kar se doseže z interakcijo magnetnega polja rotorja in statorja. Magnetno polje rotorja ustvarjajo magneti ali tok, odvisno od vrste motorja. Elektromotor prenaša to vrtenje na kolesa prek 1-stopenjskega menjalnika. Če pogledamo vozni cikel (po WLTP), je učinkovitost elektromotorja več kot trikrat večja od učinkovitosti motorja z notranjim zgorevanjem. Električna vozila BMW so pogosto opremljena z zelo učinkovitimi sinhronimi motorji, ki so vzbujani s tokom, tako imenovanimi CESM (Current-Excited Synchronous Motors).
Prednosti sinhronih motorjev, vzbujanih s tokom (CESM).
Ključna prednost BMW je njegova široka uporaba motorjev CESM. Ti motorji se odlikujejo po tem, da pri rotorju opuščajo uporabo redkih zemeljskih elementov. V primerjavi z drugimi vrstami pogonov imajo motorji CESM učinkovite močnostne karakteristike in prav tako dobro pospešujejo pri velikih hitrostih, kar je izjemno koristno med prehitevanjem na avtocesti. Poleg tega se ponašajo z učinkovito porabo energije. Ker magnetizirajo rotor s tokom, bodisi optimizirajo učinkovitost delovanja bodisi optimizirajo svojo moč, odvisno od situacije.
Prednosti sinhronih motorjev, vzbujanih s trajnim magnetom (PMSM).
Zasnova elektromotorja PMSM se ponaša z visoko gostoto moči. V danem prostoru lahko proizvaja primerljivo visoke ravni moči. Tehnično se od motorja CESM razlikuje po tem, da drugače ustvarja magnetno polje v rotorju, tako da ga proizvaja s trajnimi magneti. Motor PMSM je zato idealen za integracijo v menjalnik priključno-hibridnih električnih vozil (PHEV) in vozil M-PHEV (BMW XM).
Preprosta tehnologija. Enostavna za vožnjo.
Električno vozilo BMW pospešuje neposredno, brez potrebe po uporabi sklopke in prestavljanju. Za razliko od motorja z notranjim zgorevanjem elektromotor omogoča še hitrejši razvoj svoje moči. Njegov navor je visok in skoraj konstanten v nižjih območjih števila vrtljajev. Pri velikih hitrostih lahko elektromotor kadar koli razvije svojo polno moč. Za razliko od motorja z notranjim zgorevanjem pa njegove hitrosti ni treba prilagajati s prestavljanjem.
Vožnja z električnim BMW. Neponovljiva izkušnja.
Električni BMW vozi sproščujoče tiho, a hkrati na znan način. Ko pritisnete pedal, takoj pospeši – močno in z odlično modulacijo. Pri zaviranju natančno občutite pedal. Prav tako ima nizko težišče zaradi baterije, nameščene na podvozju, vaš BMW pa se ponaša tudi z odlično lego na cesti.
Zakaj električno vozilo pospešuje tako hitro?
Uporaba 1-stopenjskega menjalnika pomeni, da vaš električni BMW brezhibno pospešuje brez prestavljanja. Navor je takoj na voljo, ko pritisnete pedal. Ko umaknete nogo s pedala, vaš BMW prav tako hitro upočasni, odvisno od vaših želja in izbrane nastavitve za regeneracijo energije.
Kako BMW zavira z inteligentno rekuperacijo?
Zavorni sistem električnega BMW analizira situacije zaviranja za največjo učinkovitost in izkorišča celoten potencial rekuperacije elektromotorja. Po potrebi se aktivira tudi običajni zavorni sistem. To inteligentno medsebojno delovanje omogoča največjo regeneracijo energije, varčuje z zavorami in zmanjšuje emisije delcev zavor.
Primerjava cen električnih vozil.


i4 eDrive40 Gran Coupe: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 21,9–17,8; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 416–515
i5 eDrive40 Sedan: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 18–14,7; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 512–626
i5 M60 xDrive Sedan: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 19,5–17,1; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 473–539
i5 eDrive40 Touring: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 494–602
i5 M60 xDrive Touring: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 20,2–17,7; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 454–522
i7 xDrive60 Limuzina: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 22,3–18,5; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 515–624
i7 M70 xDrive Limuzina: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 17,1–15,5; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 430–473
iX2 xDrive30: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 418–449
iX xDrive60: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 21–17,9; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 596–701
iX M70 xDrive: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 23,6–20,6; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 518–600
Vprašanja in odgovori o baterijah in elektromotorjih.
Več informacij.
Električni doseg.
Z dosegom naših električnih vozil boste z lahkoto dosegli oddaljene cilje. Načrtovalec poti vam bo pokazal, kje lahko polnite svoje vozilo med vožnjo.
Polnjenje doma.
Napolnite svoje električno vozilo ali priključno hibridno vozilo čez noč ali med posameznimi vožnjami. Začnite dan pripravljeni in enostavno prilagodite polnjenje električnega BMW svojemu vsakdanu.
Poraba in emisije CO2.
i4 eDrive40 Gran Coupe: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 21,9–17,8; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 416–515
i5 eDrive40 Sedan: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 18–14,7; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 512–626
i5 M60 xDrive Sedan: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 19,5–17,1; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 473–539
i5 eDrive40 Touring: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 494–602
i5 M60 xDrive Touring: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 20,2–17,7; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 454–522
i7 xDrive60 Limuzina: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 22,3–18,5; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 515–624
i7 M70 xDrive Limuzina: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 17,1–15,5; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 430–473
iX2 xDrive30: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 418–449
iX xDrive60: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 21–17,9; električni doseg (po WLTP) v km[2]: 596–701
iX M70 xDrive: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1]: 23,6–20,6; električni doseg (po WLTP) v km [2]: 518–600
[1] Uradni podatki o porabi goriva, emisijah CO₂, porabi električne energije in dosegu z električnim pogonom so bili določeni v skladu s predpisanim merilnim postopkom in ustrezajo Uredbi (ES) št. 715/2007 v različici, ki je veljala v času homologacije. Pri dosegu podatki, določeni v skladu z WLTP, upoštevajo kakršno koli dodatno opremo (ki je v tem primeru na voljo na nemškem trgu). Pri vozilih, ki so bila na novo homologirana od 1. januarja 2021, obstajajo le uradni podatki po WLTP. Poleg tega se vrednosti NEDC z Uredbo ES 2022/195 črtajo iz potrdil o skladnosti s 1. januarjem 2023. Za več informacij o merilnih postopkih NEDC in WLTP obiščite www.bmw.si/emisije.
Vse dodatne informacije o uradni porabi goriva in uradnih specifičnih emisijah CO₂ za nove osebne avtomobile najdete v »Priročniku o varčnosti porabe goriva, emisijah CO₂ in emisijah onesnaževal zunanjega zraka novih osebnih avtomobilov«, ki vam je na voljo brezplačno na vseh pooblaščenih prodajnih mestih in na www.bmw.si/emisije.
[2] Doseg je odvisen od različnih dejavnikov, zlasti od osebnega sloga vožnje, značilnosti poti, zunanje temperature, ogrevanja/klimatizacije in predkondicioniranja.
[3] Zmogljivost polnjenja je odvisna od napolnjenosti, temperature okolice, posameznega profila vožnje in uporabe pomožnih porabnikov električne energije. Prikazani dosegi temeljijo na merilnem postopku WLTP. Časi polnjenja veljajo za temperaturo okolice 23 stopinj Celzija po predhodni vožnji in se lahko razlikuje glede na način uporabe.
[4] Dopolnjen doseg v kilometrih po 10 minutah polnjenja z visoko močjo je bil določen v skladu s standardom DIN70080 v ciklu WLTP. Na doseg vplivajo oprema vozila, individualni slog vožnje, zunanja temperatura, stanje napolnjenosti in uporaba dodatnih električnih porabnikov.