UVOD
KROŽNO GOSPODARSTVO LAHKO VARČUJE Z VIRI.
Ohranjanje virov je eden od naših ciljev. Z viri ravnamo premišljeno, čim pogosteje in čim dlje. Naš cilj je krožno gospodarstvo. S spoštovanjem do sveta in dobrimi idejami za našo trajnost.
Krožni pristop.
V nova vozila BMW Group je v povprečju vgrajenih 60 kg reciklirane plastike, kar predstavlja delež vsaj 20 %.
Predelava odpadkov.
BMW Group je v letu 2022 recikliral 99 % odpadkov, ki so nastali med proizvodnjo 2,3 milijona vozil, od tega 93,4 % materialno in 5,8 % termično.
Razmerje recikliranja.
30 % naših novih vozil vsebuje sekundarne surovine, torej reciklirane in ponovno uporabljene materiale.
KROŽNO GOSPODARSTVO
ODKRIJTE MOČ KROŽNOSTI.
Način, kako ravnamo z viri, igra ključno vlogo za BMW Group. V tem procesu želimo še naprej uporabljati surovine v skladu s štirimi načeli krožnega gospodarstva:
BMW i VISION CIRCULAR.
RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE in RE:CYCLE. BMW i Vision Circular je v celoti zasnovan v skladu z našimi načeli krožnega gospodarstva. Kompaktno, popolnoma električno konceptno vozilo s poudarkom na trajnosti in razkošju ponuja fascinanten pogled v prihodnost.
BOLJ TRAJNOSTNI AVTOMOBILSKI LAKI IZ BIOMASE.
Lakirnice v evropskih tovarnah BMW Group uporabljajo barve matirane končne obdelave, ki niso proizvedene iz surove nafte, temveč iz regenerativnih surovin, kot so biološki odpadki. Tovarni BMW Group v Rosslynu in Leipzigu uporabljata tudi trajnostno proizvedene antikorozijske premaze. Zmanjšanje emisij CO₂ v procesu, ki ga je potrdilo nemško združenje TÜV, znaša več kot 15.000 ton v obdobju od 2022 do 2030.
ŽIVLJENJSKA DOBA BATERIJE
FAZE V ŽIVLJENJSKI DOBI BATERIJSKE CELICE.
Razvoj.
V kompetenčnem centru za proizvodnjo baterijskih celic v Münchnu BMW Group izvaja raziskave o idealni kemični sestavi celic v litij-ionski bateriji. To pomeni, da so sestavni deli, kot so katoda, anoda, separator in elektrolit, nenehno podvrženi prefinjenemu razvojnemu procesu.
Uporaba v vozilu.
Današnja električna vozila z enim polnjenjem že dosegajo nad 600 km dosega, trend pa še kar narašča. Izkušnje kažejo, da lahko električna vozila dosežejo enako število prevoženih kilometrov kot njihovi sorodniki na pogon z notranjim zgorevanjem, ne da bi bilo treba zamenjati visokonapetostno baterijo.
Drugo življenje.
Po intenzivni uporabi litij-ionske baterije v vozilu je mogoče baterijo še vrsto let uporabljati kot stacionarni hranilnik električne energije na baterijskih farmah, na primer, preden vstopi v postopek recikliranja.
Recikliranje.
Surovine baterijske celice je mogoče predelati. V kompetenčnem centru za izdelavo baterijskih celic BMW Group razvija recikliranje sekundarnih surovin za naslednjo generacijo baterijskih celic. Na ta način se lahko življenjski cikel baterije zapre in začne znova.
POGOSTA VPRAŠANJA